Čo sa predávalo: ponuka rokov 1945 až 1990

Piatok, 26 august 2011

Na pionierske časy slovenskej motorizácie si pamätajú tí skôr narodení. Ponuka by súčasnú generáciu určite neuspokojila. Ale ani spôsob obstarávania podľa poradovníkov Mototechny alebo aj protekcie v Tuzexe za poukážky zvané bony.

Renault R8
Získali ste tuzexové bony, kúpili ste si parádny automobil tých čias a boli ste naň pyšní? Potom to mohol byť napríklad práve tento model – francúzsky Renault R8.

Stáli ste niekedy v rade pred Mototechnou na nový poradovník? Nebola to pol či celá hodina, ale na zápis do poradovníka sa stálo celé dni a noci. Číslo v poradovníku pri vašom mene znamenalo, že o polroka, rok či dva, keď prišiel na vás rad, ste si mohli vytipované auto kúpiť. A tešili ste sa ako malé dieťa. Spolu s celou rodinou. Napriek tomu, že výber bol dosť obmedzený. Veď posúďte.

V rokoch 1945 až 1990 sa v bývalej ČSSR v obchodných sieťach Mototechny a Tuzexu predávali osobné autá nasledujúcich typov.

Ponuka v roku 1950 a nasledujúcich rokoch: Škoda 1101 Tudor, Škoda 1200, 1201, Škoda 440 Spartak, Octavia, Škoda 445, 445 Felicia, Tatra 600, Tatra 603, Gaz M20 Pobieda, Ifa P 70, Renault R4cv.

Rok 1960: Škoda 1202, Škoda 1000MB, Škoda 1100, Škoda 1100MBX, Škoda 100, Škoda 110L, Moskvič 470, Hillman Minx, Simca Aronde, Simca 1300 / 1500, 1301 / 1501, Fiat 600, Fiat 500, Fiat 850, Fiat 125, Fiat 1300, Fiat 1500, Ford Taunus, Ford Cortina 1300, Renault R-8/R-16/R-6, Trabant 600/601, Wartburg311, Gaz 21 Volga, Saab 96.

Rok 1970: Škoda 110R, Škoda 105/120, Fiat 125P, Fiat 126p, Fiat 128, Fiat 127, Fiat 131, Simca 1307, Chrysler 160/180, Gaz 24 Volga, Talbot Horizont, Toyota Corona, Renault R12, Renault R5, R17 / 15, Wartburg 353, Zastava 101, Dacia 1300, Vaz Lada 2101/2102/2103/2105, Austin Alegro, Tatra 613, Saab 99.

Rok 1980: Škoda 105M/120M Škoda Garde / Rapid, Škoda Favorit, Vaz Lada 2105/2107/2121 Niva / Samara, Renault R-9 / R-11/R-18 / R-21/R20, Peugot 205, Fiat Uno, Ford Escort, Ford Sierra, ZAZ 1102 Tavria, Oltcit Club, Moskvič 2141 Aleko, Volvo 340, Daewoo Racer, Toyota Corola.

Renault R8 Renault R8 Lada Simca 1301 Simca 1301 a Lada kombi
Autor: jGold
Komentáre
velka vdaka za tieto info, uz dlhsi cas som po nich bezvysledne patral
Pridal jaffar v piatok 27 apríla 2012 o 17:19
az nato ze je to dake posunute,,,skody 440 a tatry 603 ani felicie este v 1950 neboli rovvnako ako v 1960 este neboli MB-cky...
Pridal bohumil v utorok 05 augusta 2014 o 15:15
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.