Cooperovci: po autách vyrábajú bicykle

Štvrtok, 03 november 2011

Rodina Johna Coopera, tvorcu legendárneho auta MINI, začala vyrábať bicykle. Od júna ich môžeme stretnúť aj v slovenských mestách.

CooperT100 Spa
Po autách značky Cooper nastúpili bicykle. Na obrázku je model Cooper T100 SPA

Rodina Cooperovcov, ktorá stojí za legendárnym automobilom MINI Cooper, sa rozhodla odísť od áut a namiesto toho uviedla na trh sériu dizajnérsky príťažlivých bicyklov. V Británii sú bicykle Cooper od minulej cyklosezóny hitom, odteraz ich možno vidieť aj na Slovensku.

"Za firmou stojí Michael Cooper, syn legendárneho konštruktéra Johna Coopera, ktorý konštruoval pôvodné autá MINI," hovorí Ján Šifra, majiteľ cykloobchodu Modrofúz, ktorý na Slovensko bicykle Cooper dováža."Michael spolu s otcom radil dizajnérom BMW, keď od jeho rodiny preberali značku MINI Cooper. Dnes sa spolu s celou rodinou preorientovali na dve kolesá. Veria, že práve bicykel je dopravným prostriedkom 21. storočia," dopĺňa Ján Šifra.

Bicykle Cooper sú na trhu dostupné v šiestich mužských a jednej ženskej verzii. Nejde o jednorazovú aktivitu Cooperovcov, na bicykle preorientovali celú firmu.

Model bicykla T100 Monza ocenili editori magazínu Cycling Plus za výnimočné jazdné vlastnosti a skvelý pomer cena/výkon. Vyniká aj model T100 Spa, a to nielen celochrómovým vyhotovením, ale tiež agresívnou a zároveň elegantnou konštrukciou.

V luxusnejšej kategórii T200 dominuje model Championship 50, ktorý je inšpirovaný farebným vyhotovením víťaza pretekov Mini F1 Championship z päťdesiatych rokov. Tento bicykel získal za dizajn ocenenie od prestížneho magazínu Wallpaper.

Bicykle Cooper sú vďaka svojmu dizajnu určené nielen mladým nezávislým dizajnérom, architektom a umelcom, ale aj manažérom, ktorí by aspoň počas leta chceli vymeniť svoje drahé auto za rovnako luxusný a štýlový, no ekologickejší dopravný prostriedok.

Cena bicyklov Cooper je stanovená od 850 do 1250 eur.

CooperT100 Spa CooperT200 C50 Cooper Spa4 Cooper Spa5
Autor: red - gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.