Cupra: Športová značka má svoj areál

Piatok, 13 marec 2020

Španielska značka Seat si pred dvoma rokmi založila svoju športovú značku Cupra. Niečo ako je pre Fiat odnož Abarth. Teraz si otvorením svojej novej centrály a areálu pripomína druhé výročie vzniku značky.

1-Cupra-Ateco

Značka Cupra, ktorá si zakladá na dizajne a športovom charaktere postavila nový areál, novú centrálu, ktorá bude reprezentovať jej DNA. Stalo sa tak dva roky po tom, čo sa odlúčila od Seatu a rozhodla ísť svojou vlastnou cestou. Centrálou a sídlom značky je dvojpodlažná budova s atraktívnym dizajnom pripomínajúcim boxy na pretekárskej trati.

Wayne Griffiths, predseda predstavenstva značky Cupra: "Centrála Cupra predstavuje kulmináciu našej konsolidácie ako nezávislej značky. Vlastné zariadenia nám umožnili rozšíriť náš tím na 200 zamestnancov, ako aj rozšíriť našu rodinu automobilových fanúšikov na celom svete.

Nová Cupra Garage, ako budovu pomenovali, umožňuje konsolidovať štruktúru v rozhodujúcom období značky, v roku kedy značka dopĺňa svoj výrobný program novými modelmi Leon a Formentor. Nový domov značky Cupra poskytne výrobnú bázu pre jej pokračujúci rast.

2-Cupra-centrála

V súlade s trendom mobility budúcnosti, na ktorý sa značka Cupra upriamuje, je nová budova vybavená aj 12 nabíjacími miestami pre elektrické automobily.

Už po dvoch rokoch existencie značky predaj modelov Cupra vzrástol o 71,8 % oproti roku 2018 a dosiahol 24 700 predaných automobilov vďaka úspechu modelu Ateca.

Značka Cupra bude aj naďalej pokračovať v tradícii automobilového športu účasťou v seriáli TCR.

Autor: J. Goldberger
Foto: Cupra
Pridať komentár
Bleskovky
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.