Dacia Lodgy : Poznáme slovenské ceny

Streda, 30 máj 2012

Len prednedávnom sme predstavili ďalší, v poradí už siedmy model značky Dacia po jej vzkriesení Renaultom v deväťdesiatych rokoch. Dnes už poznáme slovenské ceny tohto priestorovo veľkého, ale cenovo najlacnejšieho sedemmiestneho MPV.

Dacia Lodgy
Na slovenský trh vstupuje najnovší veľkopriestorový 7miestny model Dacia Lodgy

Cena päťmiestnej verzie Dacie Lodgy začína na 8990 eurách, pričom sedemmiestna verzia len o niečo málo prekročila hranicu 10 000 eur. Základná úroveň výbavy Access v päťmiestnom vyhotovení s benzínovým motorom 1,6 litra a výkonom 82 koní v uvádzacej cene 8990 eur má už ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom, airbag vodiča a spolujazdca a bočné airbagy vpredu, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, kotviace body Isofix na všetkých troch sedadlách v druhom rade, či hydraulický posilňovač riadenia.

Sedemmiestna verzia je v ponuke od druhého stupňa výbavy. Na výber sú dve motorové jednotky: benzínová 1,6 a turbodiesel 1,5 dCi/90k. Vo výbave pribúda okrem iného palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a ďalšie prvky výbavy. Za to všetko zaplatí zákazník 10 390 eur pri benzínovej verzii, alebo 12 590 eur za dieselovú verziu.

Na Slovensku bude pravdepodobne najpredávanejšou verzia Arctic 1,6/82 k, za ktorú zákazník zaplatí 10 590 eur a získa s ňou aj balík Praktik s hmlovkami a pozdĺžnymi strešnými lištami, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, výklopné okno v treťom rade, balík Comfort s výškovo nastaviteľným volantom, výškovo nastaviteľným sedadlom, ale aj trojmiestne sedadlo v druhom rade delené v pomere 40:60.

V najvyššej štvrtej výbave Exception s najvýkonnejším motorom 1,5 dCi/107 k je už všetko, čo tento automobil ponúka. Napríklad elektronický stabilizačný systém ESC s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV, obmedzovač rýchlosti, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, klimatizáciu, elektricky ovládané predné aj zadné okná, kožený volant a hlavicu radiacej páky, zadný parkovací senzor, ale aj novinku v podobe sedempalcového dotykového multimediálneho systému Media NAV s rádiom, vstupom USB, Bluetooth handsfree a navigáciou. Tu si zákazník pripláca už len za metalický lak, vyhrievanie predných sedadiel a rezervné koleso.

Dacia Lodgy bude u predajcov od polovice júna 2012, no záujemcovia si nový model môžu objednať už teraz.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.