Dacia Lodgy : Poznáme slovenské ceny

Streda, 30 máj 2012

Len prednedávnom sme predstavili ďalší, v poradí už siedmy model značky Dacia po jej vzkriesení Renaultom v deväťdesiatych rokoch. Dnes už poznáme slovenské ceny tohto priestorovo veľkého, ale cenovo najlacnejšieho sedemmiestneho MPV.

Dacia Lodgy
Na slovenský trh vstupuje najnovší veľkopriestorový 7miestny model Dacia Lodgy

Cena päťmiestnej verzie Dacie Lodgy začína na 8990 eurách, pričom sedemmiestna verzia len o niečo málo prekročila hranicu 10 000 eur. Základná úroveň výbavy Access v päťmiestnom vyhotovení s benzínovým motorom 1,6 litra a výkonom 82 koní v uvádzacej cene 8990 eur má už ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom, airbag vodiča a spolujazdca a bočné airbagy vpredu, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, kotviace body Isofix na všetkých troch sedadlách v druhom rade, či hydraulický posilňovač riadenia.

Sedemmiestna verzia je v ponuke od druhého stupňa výbavy. Na výber sú dve motorové jednotky: benzínová 1,6 a turbodiesel 1,5 dCi/90k. Vo výbave pribúda okrem iného palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a ďalšie prvky výbavy. Za to všetko zaplatí zákazník 10 390 eur pri benzínovej verzii, alebo 12 590 eur za dieselovú verziu.

Na Slovensku bude pravdepodobne najpredávanejšou verzia Arctic 1,6/82 k, za ktorú zákazník zaplatí 10 590 eur a získa s ňou aj balík Praktik s hmlovkami a pozdĺžnymi strešnými lištami, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, výklopné okno v treťom rade, balík Comfort s výškovo nastaviteľným volantom, výškovo nastaviteľným sedadlom, ale aj trojmiestne sedadlo v druhom rade delené v pomere 40:60.

V najvyššej štvrtej výbave Exception s najvýkonnejším motorom 1,5 dCi/107 k je už všetko, čo tento automobil ponúka. Napríklad elektronický stabilizačný systém ESC s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti CSV, obmedzovač rýchlosti, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, klimatizáciu, elektricky ovládané predné aj zadné okná, kožený volant a hlavicu radiacej páky, zadný parkovací senzor, ale aj novinku v podobe sedempalcového dotykového multimediálneho systému Media NAV s rádiom, vstupom USB, Bluetooth handsfree a navigáciou. Tu si zákazník pripláca už len za metalický lak, vyhrievanie predných sedadiel a rezervné koleso.

Dacia Lodgy bude u predajcov od polovice júna 2012, no záujemcovia si nový model môžu objednať už teraz.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.