Dacia predala od roku 2004 3 milióny áut

Piatok, 24 október 2014

Väčšina súčasných motoristov si ešte pamätá časy, kedy Dacia bola na našom trhu dosť vzácnym artiklom a nebolo ľahké dostať sa k nej bez protekcie v Mototechne. Potom prišli časy, keď značka stratila povesť i dobré meno. Z popola ju pozdvihol až francúzsky Renault pred viac ako desaťročím. V súčasnosti patrí Dacia medzi najviac sa rozvíjajúce značky. Hovorí o tom aj fakt, že za necelých desať rokov sa vo svete predalo viac ako tri milióny Dacií!

Dacia 3-miliónta
Trojmiliónta predaná Dacia, model Sandero Stepway. Novým majiteľom je Španiel Andres Palomo, ktorý preberá kľúčiky od svojho nového auta na autosalóne v Paríži.

Za menej ako 10 rokov si značka Dacia získala viac ako tri milióny zákazníkov v Európe a v oblasti stredozemného mora. Autosalón v Paríži poslúžil aj ako miesto pre odovzdanie kľúčov pre majiteľa 3-miliónteho vozidla značky Dacia. Bol ním model Sandero Stepway, ktorého kľúče novému majiteľovi odovzdal Nicolas Wertans zo skupiny Renault.

Pri odovzdávaní jubilejného automobilu novému majiteľovi v Paríži Nicolas Wertans povedal: "Dacia predala už tri milióny vozidiel od obnovy značky v roku 2004. Ide o jedinečný výsledok v automobilovom priemysle. Značke sa podarilo vytvoriť si dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi, ktorý je postavený na dôvere a blízkosti značky. Úspech značky Dacia spočíva aj v plnení očakávaní našich zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitné, spoľahlivé a moderné vozidlo za prijateľnú cenu."

Rok 2014 je pre značku Dacia veľmi vydareným. Počas prvej polovice roka sa zvýšili predaje o 24,4 %. Značka sa môže pochváliť najmladším modelovým radom na európskom trhu a zvyšovaním predajov všade kde pôsobí. Dacia zaznamenala s nárastom 36,2 % najväčší rast v Európe za obdobie prvých 6 mesiacov roka 2014.

Autor: janGold
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.