Dacia predala od roku 2004 3 milióny áut

Piatok, 24 október 2014

Väčšina súčasných motoristov si ešte pamätá časy, kedy Dacia bola na našom trhu dosť vzácnym artiklom a nebolo ľahké dostať sa k nej bez protekcie v Mototechne. Potom prišli časy, keď značka stratila povesť i dobré meno. Z popola ju pozdvihol až francúzsky Renault pred viac ako desaťročím. V súčasnosti patrí Dacia medzi najviac sa rozvíjajúce značky. Hovorí o tom aj fakt, že za necelých desať rokov sa vo svete predalo viac ako tri milióny Dacií!

Dacia 3-miliónta
Trojmiliónta predaná Dacia, model Sandero Stepway. Novým majiteľom je Španiel Andres Palomo, ktorý preberá kľúčiky od svojho nového auta na autosalóne v Paríži.

Za menej ako 10 rokov si značka Dacia získala viac ako tri milióny zákazníkov v Európe a v oblasti stredozemného mora. Autosalón v Paríži poslúžil aj ako miesto pre odovzdanie kľúčov pre majiteľa 3-miliónteho vozidla značky Dacia. Bol ním model Sandero Stepway, ktorého kľúče novému majiteľovi odovzdal Nicolas Wertans zo skupiny Renault.

Pri odovzdávaní jubilejného automobilu novému majiteľovi v Paríži Nicolas Wertans povedal: "Dacia predala už tri milióny vozidiel od obnovy značky v roku 2004. Ide o jedinečný výsledok v automobilovom priemysle. Značke sa podarilo vytvoriť si dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi, ktorý je postavený na dôvere a blízkosti značky. Úspech značky Dacia spočíva aj v plnení očakávaní našich zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitné, spoľahlivé a moderné vozidlo za prijateľnú cenu."

Rok 2014 je pre značku Dacia veľmi vydareným. Počas prvej polovice roka sa zvýšili predaje o 24,4 %. Značka sa môže pochváliť najmladším modelovým radom na európskom trhu a zvyšovaním predajov všade kde pôsobí. Dacia zaznamenala s nárastom 36,2 % najväčší rast v Európe za obdobie prvých 6 mesiacov roka 2014.

Autor: janGold
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.