Dacia vo Francúzsku predala milión áut

Pondelok, 26 február 2018

Dacia od svojho uvedenia na francúzsky trh v roku 2005 predala už celý milión svojich vozidiel. Zákazníci sú spokojní, pretože Dacia im ponúka kvalitné auto za veľmi dobrú cenu. Veľmi sa o to pričinil aj nový model Duster.

Dacia Duster
Dacia Duster láka svojim vzhľadom, priestranným interiérom, ale aj cenou

Svojimi predajnými úspechmi a registráciou svojho miliónteho vozidla sa značka stala kľúčovým hráčom na lokálnom trhu vo Francúzsku. Rok 2017 bol pre Daciu ďalším rekordným rokom s 119 357 registráciami osobných a ľahkých úžitkových áut. To Dacii vynieslo piate miesto na francúzskom automobilovom trhu. Po prvýkrát vo svojej histórii bola vo Francúzsku Dacia číslo tri v predaji súkromným zákazníkom, pričom najpredávanejším modelom je už druhý rok po sebe model Sandero.

"Míľnik jedného milióna predaných vozidiel Dacia vo Francúzsku za menej ako 13 rokov potvrdzuje postavenie značky ako kľúčového hráča na francúzskom automobilovom trhu.Za posledných 5 rokov sa nachádza na 5. mieste v predajnosti. Dacia je zameraná predovšetkým pre súkromných zákazníkov. Úspech značky na francúzskom trhu ponúka dobré vyhliadky pre ďalší rast"- hodnotí úspech značky Damien Delcloque, riaditeľ značky Dacia vo Francúzsku.

Od uvedenia modelu Logan v júni 2005 značka Dacia výrazne rozšírila svoj modelový rad bez toho, aby sa odklonila od základných zásad: uľahčiť dostupnosť nových vozidiel, ktoré sú atraktívne, kvalitné, spoľahlivé a za prijateľnú cenu. V súčasnosti Dacia predáva modely Sandero, Logan a Logan MCV, novinky z konca roku 2016, potom Dokker, Lodgy a najdostupnejšie sedemmiestne vozidlo na trhu model Duster.

Na Slovensku je Dacia na deviatom mieste s 4583 ročne predanými vozidlami s trhovým podielom 4,42 %. Najlepšie sa predáva Dacia Duster, Sandero je na druhom mieste a praktický Logan MCV je tretí v rebríčku za rok 2017. Dacia a Renault dosiahli v roku 2017 najvyšší podiel na trhu od roku 2010 (9,27 %) a súčasne najvyšší počet predaných vozidiel od roku 2010 s počtom 9614 kusov. Od uvedenia značky na slovenský trh sa predalo viac ako 29 000 automobilov Dacia.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.