Dbajte na pitný režim

Štvrtok, 06 december 2018

Dehydratovaní vodiči robia za volantom až dvakrát viac chýb ako tí, ktorí pitný režim dodržiavajú. Ukázala to nová štúdia z anglickej Loughborough University.

Pitny rezim

Tekutiny by mali byť povinnou výbavou v každom aute. Dôležité je tiež to čo pijeme. Sústredenosť zvyšuje najmä horčík. Dehydratácia je zradná v tom, že o nej nemusíme vedieť. Pocit smädu totiž prichádza až vtedy, keď hladina tekutín v tele klesne na nízke hodnoty.

Dehydratácia najčastejšie spôsobuje spomalené reakcie. Štúdia britského inštitútu dokázala, že ľudia, ktorí pijú dostatok tekutín, reagujú na rôzne situácie až o 14 % rýchlejšie. Zlý pitný režim môže dokonca spôsobiť zhoršené vnímanie priestoru, čo vedie napríklad k neschopnosti udržať auto v správnom jazdnom pruhu.

Čo piť za volantom? Ideálna je neperlivá, prípadne jemne perlivá minerálna voda, pretože okrem hydratácie dáva telu aj potrebné minerály. Koľko tekutín vypiť? Optimálne množstvo tekutín pre dospelého človeka predstavuje 0,4 decilitrov na 10 kilogramov váhy človeka. Napríklad žena vážiaca 60 kilogramov by mala denne vypiť minimálne 2,4 litra tekutín, muž s 90 kilogramami až 3,6 litra.

Minerálna voda by nemala obsahovať príliš veľa sodíka, ktorý zvyšuje riziko vzniku vysokého krvného tlaku a kardiovaskulárnych chorôb. Iné je to s horčíkom. V pitnom režime šoféra by určite nemal chýbať.

Horčík je najdôležitejší prvok na zvýšenie hydratácie a koncentrácie. Horčík prispieva k správnej funkcii svalov a nervov. Nedostatok horčíka sa prejavuje podráždenosťou, výbušnosťou, napätím, stresom, depresiami, kŕčmi či únavou.

Ideálnym zdrojom horčíka je minerálna voda s prírodným horčíkom a nízkym obsahom sodíka. Pomáha sústredenosti za volantom a je vhodná na každodenné pitie.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.