Dbajte na pitný režim

Štvrtok, 06 december 2018

Dehydratovaní vodiči robia za volantom až dvakrát viac chýb ako tí, ktorí pitný režim dodržiavajú. Ukázala to nová štúdia z anglickej Loughborough University.

Pitny rezim

Tekutiny by mali byť povinnou výbavou v každom aute. Dôležité je tiež to čo pijeme. Sústredenosť zvyšuje najmä horčík. Dehydratácia je zradná v tom, že o nej nemusíme vedieť. Pocit smädu totiž prichádza až vtedy, keď hladina tekutín v tele klesne na nízke hodnoty.

Dehydratácia najčastejšie spôsobuje spomalené reakcie. Štúdia britského inštitútu dokázala, že ľudia, ktorí pijú dostatok tekutín, reagujú na rôzne situácie až o 14 % rýchlejšie. Zlý pitný režim môže dokonca spôsobiť zhoršené vnímanie priestoru, čo vedie napríklad k neschopnosti udržať auto v správnom jazdnom pruhu.

Čo piť za volantom? Ideálna je neperlivá, prípadne jemne perlivá minerálna voda, pretože okrem hydratácie dáva telu aj potrebné minerály. Koľko tekutín vypiť? Optimálne množstvo tekutín pre dospelého človeka predstavuje 0,4 decilitrov na 10 kilogramov váhy človeka. Napríklad žena vážiaca 60 kilogramov by mala denne vypiť minimálne 2,4 litra tekutín, muž s 90 kilogramami až 3,6 litra.

Minerálna voda by nemala obsahovať príliš veľa sodíka, ktorý zvyšuje riziko vzniku vysokého krvného tlaku a kardiovaskulárnych chorôb. Iné je to s horčíkom. V pitnom režime šoféra by určite nemal chýbať.

Horčík je najdôležitejší prvok na zvýšenie hydratácie a koncentrácie. Horčík prispieva k správnej funkcii svalov a nervov. Nedostatok horčíka sa prejavuje podráždenosťou, výbušnosťou, napätím, stresom, depresiami, kŕčmi či únavou.

Ideálnym zdrojom horčíka je minerálna voda s prírodným horčíkom a nízkym obsahom sodíka. Pomáha sústredenosti za volantom a je vhodná na každodenné pitie.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.