Dbajte na pitný režim

Štvrtok, 06 december 2018

Dehydratovaní vodiči robia za volantom až dvakrát viac chýb ako tí, ktorí pitný režim dodržiavajú. Ukázala to nová štúdia z anglickej Loughborough University.

Pitny rezim

Tekutiny by mali byť povinnou výbavou v každom aute. Dôležité je tiež to čo pijeme. Sústredenosť zvyšuje najmä horčík. Dehydratácia je zradná v tom, že o nej nemusíme vedieť. Pocit smädu totiž prichádza až vtedy, keď hladina tekutín v tele klesne na nízke hodnoty.

Dehydratácia najčastejšie spôsobuje spomalené reakcie. Štúdia britského inštitútu dokázala, že ľudia, ktorí pijú dostatok tekutín, reagujú na rôzne situácie až o 14 % rýchlejšie. Zlý pitný režim môže dokonca spôsobiť zhoršené vnímanie priestoru, čo vedie napríklad k neschopnosti udržať auto v správnom jazdnom pruhu.

Čo piť za volantom? Ideálna je neperlivá, prípadne jemne perlivá minerálna voda, pretože okrem hydratácie dáva telu aj potrebné minerály. Koľko tekutín vypiť? Optimálne množstvo tekutín pre dospelého človeka predstavuje 0,4 decilitrov na 10 kilogramov váhy človeka. Napríklad žena vážiaca 60 kilogramov by mala denne vypiť minimálne 2,4 litra tekutín, muž s 90 kilogramami až 3,6 litra.

Minerálna voda by nemala obsahovať príliš veľa sodíka, ktorý zvyšuje riziko vzniku vysokého krvného tlaku a kardiovaskulárnych chorôb. Iné je to s horčíkom. V pitnom režime šoféra by určite nemal chýbať.

Horčík je najdôležitejší prvok na zvýšenie hydratácie a koncentrácie. Horčík prispieva k správnej funkcii svalov a nervov. Nedostatok horčíka sa prejavuje podráždenosťou, výbušnosťou, napätím, stresom, depresiami, kŕčmi či únavou.

Ideálnym zdrojom horčíka je minerálna voda s prírodným horčíkom a nízkym obsahom sodíka. Pomáha sústredenosti za volantom a je vhodná na každodenné pitie.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.