Desaťmiliónty španielsky Opel

Pondelok, 04 máj 2009

V Zaragoze oslávili výrobu desaťmiliónteho automobilu vyrobeného v tunajšom závode. Bol ním päťdverový Opel Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI zelenej farby. Symbolicky Corsa, pretože je medzníkom v histórii závodu a zvýrazňuje prínos značky Opel k životnému prostrediu.

Opel Corsa ecoFLEX

V Zaragoze vyrábaná Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI/75 k je najekonomickejším autom značky. Má najnižšiu spotrebu a vyrába sa v najekologickejšej továrni spoločnosti. Je najúspornejším Oplom s priemernou spotrebou len 4,1 l/100 km a množstvom emisií CO2 len 109 g/km.

Spolu s troj- a päťdverovou Corsou, Corsou OPC a variantmi vanov sa v tomto španielskom závode vyrábajú aj modely Meriva a Combo. Ale aj komponenty pre iné závody General Motors v Európe. Až 90 % produkcie sa exportuje na trhy Veľkej Británie, Talianska, Nemecka a Francúzska.

Od otvorenia v roku 1982 závod v Zaragoze neustále vylepšuje svoje procesy najmodernejšou technológiou, čím si udržuje konkurencieschopnosť a vysokú produktivitu. Pôvodná výrobná kapacita závodu bola 275 000 vozidiel za rok. Neustále investície umožnili zvýšenie kapacity na terajších 485 857 vozidiel.

Samotný závod je domovom najväčšej strešnej solárnej elektrárne na svete. Masívne solárne pole sa skladá z 85 000 ľahkých solárnych modulov s aktívnou fotovoltaickou plochou 183 000 štvorcových metrov. Solárna stanica má výkon 15,4 milióna kWh za rok, čím vytvára ročné zníženie emisií CO2 o 13,5 milióna kilogramov.

Továreň v Zaragoze zamestnáva 7000 pracovníkov. Závod sa zúčastňuje na rozvoji a vzdelávaní zamestnancov a je významným zdrojom daňových príjmov a exportu regiónu. Doteraz v závode v Zaragoze vyrobili 8 436 129 vozidiel Corsa, 978 200 Meriva, 128 304 Combo, 250 728 Tigra, 153 908 Kadett a 52 731 Astra – spolu 10 miliónov Oplov Made in Spain.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.