Diaľničné známky 2016 po novom

Utorok, 01 december 2015

Na Slovensko prichádza doba elektronická a už o mesiac dáme zbohom doterajším diaľničným nalepovacím známkam a od 1. januára 2016 budeme platiť po novom elektronicky.

Diaľnice na Slovensku

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti diaľničná známky pre rok 2015 už nebudú v doterajšej podobe s nalepovaním diaľničnej známky na čelné sklo, ale platiť budeme elektronicky. Bude sa to týkať automobilov s hmotnosťou do 3,5 tony a ich prípojných vozidiel.

Ceny sa meniť nebudú a zostávajú na úrovni ako boli v roku 2015. Desaťdňová "známka" bude stáť tak ako doteraz desať eur, za mesačnú si zaplatíme 14 eur a ročný poplatok za používanie diaľnic bude vo výške 50 eur.

Poplatok sa bude môcť uhrádzať v hotovosti alebo platobnou kartou. Pri platbe cez internet alebo mobilnú aplikáciu dostane motorista doklad o zaplatení elektronickou formou. Pri platbe v hotovosti to bude papierový doklad o platbe.

Kúpiť ich bude možné už od polovice decembra 2015 prostredníctvom internetového portálu, mobilnej aplikácie, na samoobslužných automatoch a na obchodných miestach, napríklad čerpacích staniciach.

Kontrolu zabezpečia kamery alebo vozidlá Národnej diaľničnej spoločnosti. Nasnímaná diaľničná známka sa bude kontrolovať s databázou áut, ktoré majú uhradené poplatky za používanie diaľnic. Podobný systém uhrádzanie diaľničných poplatkov používajú aj v susednom Maďarsku.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.