Dizajnérska súťaž: navrhnite autosedadlo

Štvrtok, 25 október 2012

Nosíte v hlave nápad a neviete čo s ním? Môže sa týkať napríklad sedadiel vo vašom vysnívanom aute. Lenže práve také sedadlá žiadny výrobca vo svojom modeli nemá. Žiadny problém! Spoločnosť BASF, ktorá vo svojom širokom portfóliu činností má aj výrobu plastov, ponúka šancu všetkým, ktorí majú schopnosť navrhnúť dizajn sedadiel do auta. Ak váš návrh ohodnotia ako najlepší, nemusí to byť zadarmo.

Autosedadlo BASF
Zaujímavú súťaž vypísala spoločnosť BASF. Úlohou je navrhnúť dizajn autosedadla.

Spoločnosť BASF odštartovala medzinárodnú súťaž v oblasti dizajnu autosedadiel. Zúčastniť sa jej môže každý, koho oslovuje dizajn automobilov a komfort jeho sedacích súprav a navrhne koncept dizajnu pre autosedadlo z materiálov BASF. Šesťčlenná medzinárodná porota je zložená z renomovaných priemyslových a automobilových dizajnérov, ktorá bude hodnotiť došlé návrhy.

Súťaž s názvom "sit down. move" navrhol globálny tím BASF, ktorý zodpovedá za sedací priestor v automobiloch v spolupráci so sekciou designfabrik, ktorá sa zaoberá kľúčovými materiálmi pre automobilových dizajnérov. K takýmto materiálom sa radia napríklad termoplasty Ultramid, termoplastické polyuretány ako je aj Elastollan, ďalej peny spočívajúce na penivom polypropyléne (napríklad Neopolen) alebo aromatické polyuretány ako Elastoflex® W. Ale aj materiál pre špeciálnu povlakovú technológiu Steron, spojivo pre prírodné vlákna Acrodur, alebo Catamold – technológia pre vstrekovanie práškov.

Sedadlo v automobile je dnes komplexným materiálovým systémom, v ktorom sa spája dizajn s bezpečnosťou, cena s funkcionalitou, váha so šetrnosťou k surovinám a komfort s ergonómiou. I to je dôvod, prečo sú účastníci súťaže "sit down. move." postavení pred neľahkú úlohu prepojiť pokiaľ možno čo najviac zo zmieňovaných prvkov a dosiahnuť tak komplexnosť.

Návrhy majú súťažiaci poslať do 30. januára 2013. O dva mesiace neskôr, na Noci dizajnu počas autosalónu v Ženeve, budú vyhlásení víťazi a predstavené ich práce. Celkový víťaz si navyše odnesie odmenu vo výške 6000 eur a dvaja regionálni víťazi získajú po 3000 eur.

Autosedadlo BASF Autosedadlo BASF Autosedadlo P 308 GTi BASF ilustracne foto
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.