Dobrá správa: nový model z Trnavy

Utorok, 12 apríl 2011

Dobrá správa prišla včera z Trnavy, keď francúzsky automobilový koncern PSA Peugeot Citroën oznámil, že investuje do rozšírenia výroby viac ako 120 mil. eur. Produkcia nového modelu na Slovensku bude znamenať prírastok takmer 900 nových pracovných miest.

Peugoet 5008
Peugoet 5008, jeden z posledných nových modelov francúzskej automobilky, si získal priazeň aj na Slovensku a udomácňuje sa u nás ako pohodlný rodinný automobil

Trnavská automobilka plánuje preto už na jar 2012 spustiť tretiu pracovnú zmenu a postupne zvýši produkciu na maximálnu kapacitu 300 tisíc automobilov ročne. Po oficiálnom stretnutí so slovenskou premiérkou Ivetou Radičovou a ministrom školstva, vedy, výskumu a športu Eugenom Jurzycom to v Trnave vyhlásil prezident PSA Peugeot Citroën Philippe Varin.

Pre Trnavu je to v krátkej histórii závodu už tretí model. "Na jednej strane to dokazuje dosiahnutie plnej zrelosti automobilky a jej personálu v rámci skupiny PSA Peugeot Citroën. Na strane druhej ide o potvrdenie strategického charakteru našej investície na Slovensku s postupným zvyšovaním efektívnosti už existujúcich kapacít," povedal Philippe Varin. Vyzdvihol pritom vynikajúce ukazovatele kvality výroby v Trnave.

Nábor zamestnancov na niektoré pozície tretej pracovnej zmeny sa už začal. Výberové konania sa rozbehnú v septembri tohto roku s tým, že nástup bude od januára 2012. Pri nábore sa chce automobilka zamerať aj na absolventov stredných odborných škôl, kde očakáva podporu štátu pri zmene učebných osnov smerujúcej k ich väčšej flexibilite.

Nový projekt dáva, v porovnaní so spúšťaním výroby dvoch doterajších modelov Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso, väčšiu zodpovednosť slovenskému personálu v projektovom tíme. Kým v minulosti prevažovali manažéri a technici zo spoločnosti PSA Peugeot Citroën, v prípade najnovšieho projektu až takmer 70 % tímu bude predstavovať slovenský odborný personál.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.