Dobrá správa: nový model z Trnavy

Utorok, 12 apríl 2011

Dobrá správa prišla včera z Trnavy, keď francúzsky automobilový koncern PSA Peugeot Citroën oznámil, že investuje do rozšírenia výroby viac ako 120 mil. eur. Produkcia nového modelu na Slovensku bude znamenať prírastok takmer 900 nových pracovných miest.

Peugoet 5008
Peugoet 5008, jeden z posledných nových modelov francúzskej automobilky, si získal priazeň aj na Slovensku a udomácňuje sa u nás ako pohodlný rodinný automobil

Trnavská automobilka plánuje preto už na jar 2012 spustiť tretiu pracovnú zmenu a postupne zvýši produkciu na maximálnu kapacitu 300 tisíc automobilov ročne. Po oficiálnom stretnutí so slovenskou premiérkou Ivetou Radičovou a ministrom školstva, vedy, výskumu a športu Eugenom Jurzycom to v Trnave vyhlásil prezident PSA Peugeot Citroën Philippe Varin.

Pre Trnavu je to v krátkej histórii závodu už tretí model. "Na jednej strane to dokazuje dosiahnutie plnej zrelosti automobilky a jej personálu v rámci skupiny PSA Peugeot Citroën. Na strane druhej ide o potvrdenie strategického charakteru našej investície na Slovensku s postupným zvyšovaním efektívnosti už existujúcich kapacít," povedal Philippe Varin. Vyzdvihol pritom vynikajúce ukazovatele kvality výroby v Trnave.

Nábor zamestnancov na niektoré pozície tretej pracovnej zmeny sa už začal. Výberové konania sa rozbehnú v septembri tohto roku s tým, že nástup bude od januára 2012. Pri nábore sa chce automobilka zamerať aj na absolventov stredných odborných škôl, kde očakáva podporu štátu pri zmene učebných osnov smerujúcej k ich väčšej flexibilite.

Nový projekt dáva, v porovnaní so spúšťaním výroby dvoch doterajších modelov Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso, väčšiu zodpovednosť slovenskému personálu v projektovom tíme. Kým v minulosti prevažovali manažéri a technici zo spoločnosti PSA Peugeot Citroën, v prípade najnovšieho projektu až takmer 70 % tímu bude predstavovať slovenský odborný personál.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.