Dobrá správa pre Jaguar

Streda, 10 jún 2009

Dobrá správa pre značku Jaguar prišla od spoločnosti EurotaxGlass's. Odborníci tejto znaleckej a oceňovacej spoločnosti predpovedajú, že model Jaguar XF bude mať po niekoľkých rokoch používania vyššiu zostatkovú hodnotu ako jeho bezprostrední konkurenti.

Jaguar XF

Znalecká a oceňovacia spoločnosť EurotaxGlass's už niekoľko rokov pravidelne vydáva ročenku zostatkovej hodnoty automobilov, ktorá je "bibliou" pre oceňovanie motorových vozidiel. Experti spoločnosti EurotaxGlass's predpokladajú, že limuzína Jaguar XF bude mať v Anglicku po 12 mesiacoch o 18 % vyššiu zostatkovú hodnotu, ako porovnateľný model Audi A6, a aj hodnota tri roky starého modelu bude o 9 % vyššia oproti tomuto modelu.

Šéf oddelenia prieskumu trhu spoločnosti EurotaxGlass's Jason King uviedol, že Jaguar XF sa veľmi dobre uviedol vo svojom segmente a stal sa silnou konkurenciou pre nemeckých výrobcov. Inovatívny dizajn, luxusný a moderný interiér a výrazne zvýšená kvalita vypracovania pomohli k veľmi dobrým predajným výsledkom v uplynulom roku. Podľa neho všetky tieto faktory sa pozitívne odrazili aj na predpokladanej zostatkovej hodnote jazdených modelov.

Výskum, ktorý uskutočnila spoločnosť EurotaxGlass's naznačuje, že Jaguar XF s novým naftovým motorom V6 3,0 litra (275 koní, 600 Nm – najvyššia hodnota spomedzi všetkých 6valcových vznetových motorov, max. rýchlosť 250 km/h a 6,4 sekundy z 0 na 100 km/h), bude mať po 12 mesiacoch alebo najazdení približne 22 tisíc kilometrov zostatkovú hodnotu až 80 % z pôvodnej kúpnej ceny, čo je najlepšia hodnota v triede. Ešte aj po troch rokoch a najazdení okolo 96 tisíc km bude zostatková hodnota dosahovať 45 % kúpnej ceny.

Uvedené hodnoty robia z modelu Jaguar XF lídra svojej triedy a sú odkazom novej éry modelov značky Jaguar. XF sa stáva žiadaným modelom a ceny jazdených vozidiel sú ovplyvnené silným predajom nových vozidiel v období po uvedení na trh začiatkom minulého roka.

Základná cena modelu Jaguar XF na slovenskom trhu sa aktuálne pohybuje od 45 100 eur za verziu s benzínovým motorom 3,0 V6 a od 47 000 eur za verziu 3,0 s turbodieselovým motorom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Jaguar
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.