Dodge Viper žije ďalej

Štvrtok, 16 júl 2009

Silné autá, vysoké rýchlosti a športový vzhľad odjakživa lákali najmä mladšiu mužskú populáciu. Jedným z tých, čo do bodky spĺňajú takéto predpoklady, je americký športiak Dodge Viper. Najmä ten posledný, Viper SRT-10, dokáže poriadne zrýchliť tep svojimi 612 koňmi pod kapotou, akceleráciou na stokilometrovú rýchlosť pod štyri sekundy a najvyššou rýchlosťou 320 km/h.

Dodge Viper

Aj keď možno jeho ďalší život visel na vlásku, Dodge Viper SRT-10 sa bude ďalej vyrábať. O legendárny superšportiak je vo svete stále záujem a Chrysler Group zrušil pôvodný zámer predať všetky s vozidlom súvisiace aktíva a ukončiť jeho výrobu v decembri 2009.

Koncept Viper mal premiéru na autosalóne v americkom Detroite roku 1989. Ako výnimočné, vysoko výkonné športové vozidlo nadväzovalo na korene pôvodných pretekárskych automobilov a hneď oslovilo masy motoristov. Od mája roku 1992 až podnes sa vyrobilo vyše 25-tisíc vozidiel Dodge Viper štyroch generácií. Štúdiu najvýkonnejšieho Vipera SRT-10 predstavili v roku 2000, vyrábať sa začal o dva roky neskôr a v roku 2005 pribudla verzia Coupé.

Doposiaľ najdynamickejší Dodge Viper SRT-10 modelového roku 2009 sa dodáva vo vyše 30 rôznych kombináciách interiéru a exteriéru. Z motora V10 8340 cm³ dokáže preniesť na zadné kolesá výkon až 612 koní, krútiaci moment vrcholí pri hodnote 760 Nm a stovku pokorí za menej ako štyri sekundy. Jeden exemplár limitovanej série si objednal aj zákazník zo Slovenska.

Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper
Autor: J. Goldberger
Foto: Dodge
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.