Dodge Viper žije ďalej

Štvrtok, 16 júl 2009

Silné autá, vysoké rýchlosti a športový vzhľad odjakživa lákali najmä mladšiu mužskú populáciu. Jedným z tých, čo do bodky spĺňajú takéto predpoklady, je americký športiak Dodge Viper. Najmä ten posledný, Viper SRT-10, dokáže poriadne zrýchliť tep svojimi 612 koňmi pod kapotou, akceleráciou na stokilometrovú rýchlosť pod štyri sekundy a najvyššou rýchlosťou 320 km/h.

Dodge Viper

Aj keď možno jeho ďalší život visel na vlásku, Dodge Viper SRT-10 sa bude ďalej vyrábať. O legendárny superšportiak je vo svete stále záujem a Chrysler Group zrušil pôvodný zámer predať všetky s vozidlom súvisiace aktíva a ukončiť jeho výrobu v decembri 2009.

Koncept Viper mal premiéru na autosalóne v americkom Detroite roku 1989. Ako výnimočné, vysoko výkonné športové vozidlo nadväzovalo na korene pôvodných pretekárskych automobilov a hneď oslovilo masy motoristov. Od mája roku 1992 až podnes sa vyrobilo vyše 25-tisíc vozidiel Dodge Viper štyroch generácií. Štúdiu najvýkonnejšieho Vipera SRT-10 predstavili v roku 2000, vyrábať sa začal o dva roky neskôr a v roku 2005 pribudla verzia Coupé.

Doposiaľ najdynamickejší Dodge Viper SRT-10 modelového roku 2009 sa dodáva vo vyše 30 rôznych kombináciách interiéru a exteriéru. Z motora V10 8340 cm³ dokáže preniesť na zadné kolesá výkon až 612 koní, krútiaci moment vrcholí pri hodnote 760 Nm a stovku pokorí za menej ako štyri sekundy. Jeden exemplár limitovanej série si objednal aj zákazník zo Slovenska.

Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper
Autor: J. Goldberger
Foto: Dodge
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.