Eco Tour 2008: víťazom Ibiza Ecomotive

Pondelok, 06 október 2008

Veľkým triumfom pre značku Seat sa skončil desiaty ročník súťaže úspornosti Eco Tour, ktorá sa konala v polovici septembra, keď celkovým víťazom sa stal model Ibiza Ecomotive. Ibiza nevyhrala len kategóriu "malých nafťákov", ale stala sa aj absolútnym víťazom s priemernou spotrebou 3,8 litra nafty na sto kilometrov.

Eco Tour 2008

Hodnotiacim kritériom súťaže Eco Tour 2008 bola spotreba paliva počas jazdy naprieč Európou. Zúčastnilo sa jej celkom 42 tímov zo 14 krajín, vrátane účastníkov zo Španielska, Nemecka, Holandska a Talianska, územím ktorých trať súťaže viedla. Eco Tour sa zameriava na zviditeľnenie výhod úspornej jazdy, čo spoločne so znížením nákladov na palivo znamená aj menší dopad na životné prostredie.

Súťažiace automobily boli rozdelené do šiestich kategórií: malé automobily, kompaktné automobily a rodinné automobily s benzínovými a naftovými motormi. Tímy si menili vozidlá v rámci kategórie každý deň a prekonali vzdialenosť viac ako 400 km denne. Odštartovali v Barcelone, cesta pokračovala mestami Avignon, Lyon, Ženeva, Stuttgart, Luxemburg, Brusel a skončila sa v meste Haag.

Seat Ibiza Ecomotive zvíťazila a demonštrovala tak záväzok Seatu napomáhať k ochrane životného prostredia vyrábaním hospodárnych automobilov. Víťazný Seat Ibiza Ecomotive poháňaný turbodieselom 1,4 TDI s výkonom 80 koní dosiahol priemernú spotrebu 3,8 l/100 km. Druhý VW Passat 1.9 TDI BlueMotion mal priemernú spotrebu 3,9 l/100 km a tretie Audi A3 1,9 TDIe dosiahlo spotrebu 4,0 l/100 km. Štvrté bolo Daihatsu Cuore 1,0 so spotrebou 4,5 l/100 km, piata Toyota Prius 1,5 spotrebovala 4,6 l/100 km a šiesty VW Passat 1,4 TSI 5,9 l/100 km.

Španielska automobilka naďalej pokračuje vo vývoji automobilov, ktoré čo najmenej škodia prostrediu. Dôkazom je aj verzia novej Ibizy Ecomotive, ktorú Seat vystavuje v týchto dňoch na autosalóne v Paríži.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.