Eco Tour 2008: víťazom Ibiza Ecomotive

Pondelok, 06 október 2008

Veľkým triumfom pre značku Seat sa skončil desiaty ročník súťaže úspornosti Eco Tour, ktorá sa konala v polovici septembra, keď celkovým víťazom sa stal model Ibiza Ecomotive. Ibiza nevyhrala len kategóriu "malých nafťákov", ale stala sa aj absolútnym víťazom s priemernou spotrebou 3,8 litra nafty na sto kilometrov.

Eco Tour 2008

Hodnotiacim kritériom súťaže Eco Tour 2008 bola spotreba paliva počas jazdy naprieč Európou. Zúčastnilo sa jej celkom 42 tímov zo 14 krajín, vrátane účastníkov zo Španielska, Nemecka, Holandska a Talianska, územím ktorých trať súťaže viedla. Eco Tour sa zameriava na zviditeľnenie výhod úspornej jazdy, čo spoločne so znížením nákladov na palivo znamená aj menší dopad na životné prostredie.

Súťažiace automobily boli rozdelené do šiestich kategórií: malé automobily, kompaktné automobily a rodinné automobily s benzínovými a naftovými motormi. Tímy si menili vozidlá v rámci kategórie každý deň a prekonali vzdialenosť viac ako 400 km denne. Odštartovali v Barcelone, cesta pokračovala mestami Avignon, Lyon, Ženeva, Stuttgart, Luxemburg, Brusel a skončila sa v meste Haag.

Seat Ibiza Ecomotive zvíťazila a demonštrovala tak záväzok Seatu napomáhať k ochrane životného prostredia vyrábaním hospodárnych automobilov. Víťazný Seat Ibiza Ecomotive poháňaný turbodieselom 1,4 TDI s výkonom 80 koní dosiahol priemernú spotrebu 3,8 l/100 km. Druhý VW Passat 1.9 TDI BlueMotion mal priemernú spotrebu 3,9 l/100 km a tretie Audi A3 1,9 TDIe dosiahlo spotrebu 4,0 l/100 km. Štvrté bolo Daihatsu Cuore 1,0 so spotrebou 4,5 l/100 km, piata Toyota Prius 1,5 spotrebovala 4,6 l/100 km a šiesty VW Passat 1,4 TSI 5,9 l/100 km.

Španielska automobilka naďalej pokračuje vo vývoji automobilov, ktoré čo najmenej škodia prostrediu. Dôkazom je aj verzia novej Ibizy Ecomotive, ktorú Seat vystavuje v týchto dňoch na autosalóne v Paríži.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.