Štvrtok, 20 november 2008
Jedno Auto roka 2009 už máme. Je ním Opel Insignia a zvolila ho porota motoristických novinárov z 23 krajín Európy. Angličanom však koluje v krvi viac adrenalínu ako nám na európskej pevnine. Majú svoje malé i väčšie továrne na výrobu výkonných a rýchlych áut, ale aj iný pohľad na rýchlosť. Takými sú aj redaktori motoristického časopisu EVO. A práve podľa tohto časopisu je autom roka Renault Mégane R26.R.

Model Mégane R26.R je zatiaľ posledným členom rodiny Renault Sport, ktorú tvorí štvorica ostrých hatchbackov Clio RS (197 k), Mégane RS (225 k), Mégane RS dCi (175 k) a Twingo RS (133 k). Renault ho predstavil koncom júla tohto roka na autosalóne v Londýne. Tento automobil vytvoril na okruhu Nürburgring časom 8:17 minúty nový rekord vo svojej kategórii. Úspech zaznamenal v konkurencii takých automobilov ako Alfa Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S či Aston Martin V8 Vantage.
Mégane R26.R najskôr v prvom kole porazil 10 vybraných výkonných automobilov - výkvet roku 2008, medzi inými BMW M3, Caterham R500 Superlight a Mini John Cooper Works. Potom ho v druhom kole postavili proti šiestim najdrahším a najvýkonnejším superautomobilom – Lamborgini Gallardo LP560-4, Porsche 911 GT2, Aston Martin Vantage 4,7, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Alfa Romeo 8C Competizione.
V zápolení týchto superšportov skončil potom na štvrtom mieste, za Alfou Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S a Aston Martin Vantage 4,7, avšak pred Porsche 911 GT2, Nissanom GT-R i Lamborgini Gallardo LP560-4. John Barker, redaktor časopisu EVO o Mégane R26.R povedal: "Riadenie, brzdy, výkon a jazda vyčaria úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu."
Renault Mégane R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo Francúzskom Diepe. Celkovo ich bude vyrobených len 450 kusov, z ktorých väčšina putuje na britský trh. Na Slovensku nie je v predaji, je však možné si ho individuálne objednať. Jeho predaj sa začal v októbri a divízia Renault Sport Technologies ho vyvinula na oslavu odchádzajúceho modelu Mégane predchádzajúcej generácie.
Renault Mégane R26.R bol navrhnutý pre maximálny výkon a extrémne vzrušujúci zážitok z jazdy. Používa rovnaký motor, prevodovku a aj klzný diferenciál ako jeho predchodca, Mégane F1 Team R26. Je však ľahší o 123 kg. Lakovaná karbónová kapota a špecifické červené 18palcové disky podčiarkujú jeho exkluzivitu. Športový styling exteriéru s novým nárazníkom a grafikou ho len nádherne dotvárajú. Kryty svetiel a zadná skupina svetiel sú vyrobené zo zatmaveného polykarbonátu.
Pod kapotou má Mégane R26.R preplňovaný benzínový motor 2,0T s výkonom 230 koní s krútiacim momentom 310 Nm a šesťstupňovú manuálnu prevodovku s kratším sprevodovaním. Mégane R26.R dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,0 sekundy. Priemerná spotreba je 8,5 litra na 100 km a emisie CO2 sú na úrovni 199 g/ 100 km.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault