EVO: autom roka Mégane R26.R

Štvrtok, 20 november 2008

Jedno Auto roka 2009 už máme. Je ním Opel Insignia a zvolila ho porota motoristických novinárov z 23 krajín Európy. Angličanom však koluje v krvi viac adrenalínu ako nám na európskej pevnine. Majú svoje malé i väčšie továrne na výrobu výkonných a rýchlych áut, ale aj iný pohľad na rýchlosť. Takými sú aj redaktori motoristického časopisu EVO. A práve podľa tohto časopisu je autom roka Renault Mégane R26.R.

Renault Mégane R26.R

Model Mégane R26.R je zatiaľ posledným členom rodiny Renault Sport, ktorú tvorí štvorica ostrých hatchbackov Clio RS (197 k), Mégane RS (225 k), Mégane RS dCi (175 k) a Twingo RS (133 k). Renault ho predstavil koncom júla tohto roka na autosalóne v Londýne. Tento automobil vytvoril na okruhu Nürburgring časom 8:17 minúty nový rekord vo svojej kategórii. Úspech zaznamenal v konkurencii takých automobilov ako Alfa Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S či Aston Martin V8 Vantage.

Mégane R26.R najskôr v prvom kole porazil 10 vybraných výkonných automobilov - výkvet roku 2008, medzi inými BMW M3, Caterham R500 Superlight a Mini John Cooper Works. Potom ho v druhom kole postavili proti šiestim najdrahším a najvýkonnejším superautomobilom – Lamborgini Gallardo LP560-4, Porsche 911 GT2, Aston Martin Vantage 4,7, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Alfa Romeo 8C Competizione.

V zápolení týchto superšportov skončil potom na štvrtom mieste, za Alfou Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S a Aston Martin Vantage 4,7, avšak pred Porsche 911 GT2, Nissanom GT-R i Lamborgini Gallardo LP560-4. John Barker, redaktor časopisu EVO o Mégane R26.R povedal: "Riadenie, brzdy, výkon a jazda vyčaria úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu."

Renault Mégane R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo Francúzskom Diepe. Celkovo ich bude vyrobených len 450 kusov, z ktorých väčšina putuje na britský trh. Na Slovensku nie je v predaji, je však možné si ho individuálne objednať. Jeho predaj sa začal v októbri a divízia Renault Sport Technologies ho vyvinula na oslavu odchádzajúceho modelu Mégane predchádzajúcej generácie.

Renault Mégane R26.R bol navrhnutý pre maximálny výkon a extrémne vzrušujúci zážitok z jazdy. Používa rovnaký motor, prevodovku a aj klzný diferenciál ako jeho predchodca, Mégane F1 Team R26. Je však ľahší o 123 kg. Lakovaná karbónová kapota a špecifické červené 18palcové disky podčiarkujú jeho exkluzivitu. Športový styling exteriéru s novým nárazníkom a grafikou ho len nádherne dotvárajú. Kryty svetiel a zadná skupina svetiel sú vyrobené zo zatmaveného polykarbonátu.

Pod kapotou má Mégane R26.R preplňovaný benzínový motor 2,0T s výkonom 230 koní s krútiacim momentom 310 Nm a šesťstupňovú manuálnu prevodovku s kratším sprevodovaním. Mégane R26.R dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,0 sekundy. Priemerná spotreba je 8,5 litra na 100 km a emisie CO2 sú na úrovni 199 g/ 100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.