EVO: autom roka Mégane R26.R

Štvrtok, 20 november 2008

Jedno Auto roka 2009 už máme. Je ním Opel Insignia a zvolila ho porota motoristických novinárov z 23 krajín Európy. Angličanom však koluje v krvi viac adrenalínu ako nám na európskej pevnine. Majú svoje malé i väčšie továrne na výrobu výkonných a rýchlych áut, ale aj iný pohľad na rýchlosť. Takými sú aj redaktori motoristického časopisu EVO. A práve podľa tohto časopisu je autom roka Renault Mégane R26.R.

Renault Mégane R26.R

Model Mégane R26.R je zatiaľ posledným členom rodiny Renault Sport, ktorú tvorí štvorica ostrých hatchbackov Clio RS (197 k), Mégane RS (225 k), Mégane RS dCi (175 k) a Twingo RS (133 k). Renault ho predstavil koncom júla tohto roka na autosalóne v Londýne. Tento automobil vytvoril na okruhu Nürburgring časom 8:17 minúty nový rekord vo svojej kategórii. Úspech zaznamenal v konkurencii takých automobilov ako Alfa Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S či Aston Martin V8 Vantage.

Mégane R26.R najskôr v prvom kole porazil 10 vybraných výkonných automobilov - výkvet roku 2008, medzi inými BMW M3, Caterham R500 Superlight a Mini John Cooper Works. Potom ho v druhom kole postavili proti šiestim najdrahším a najvýkonnejším superautomobilom – Lamborgini Gallardo LP560-4, Porsche 911 GT2, Aston Martin Vantage 4,7, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Alfa Romeo 8C Competizione.

V zápolení týchto superšportov skončil potom na štvrtom mieste, za Alfou Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S a Aston Martin Vantage 4,7, avšak pred Porsche 911 GT2, Nissanom GT-R i Lamborgini Gallardo LP560-4. John Barker, redaktor časopisu EVO o Mégane R26.R povedal: "Riadenie, brzdy, výkon a jazda vyčaria úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu."

Renault Mégane R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo Francúzskom Diepe. Celkovo ich bude vyrobených len 450 kusov, z ktorých väčšina putuje na britský trh. Na Slovensku nie je v predaji, je však možné si ho individuálne objednať. Jeho predaj sa začal v októbri a divízia Renault Sport Technologies ho vyvinula na oslavu odchádzajúceho modelu Mégane predchádzajúcej generácie.

Renault Mégane R26.R bol navrhnutý pre maximálny výkon a extrémne vzrušujúci zážitok z jazdy. Používa rovnaký motor, prevodovku a aj klzný diferenciál ako jeho predchodca, Mégane F1 Team R26. Je však ľahší o 123 kg. Lakovaná karbónová kapota a špecifické červené 18palcové disky podčiarkujú jeho exkluzivitu. Športový styling exteriéru s novým nárazníkom a grafikou ho len nádherne dotvárajú. Kryty svetiel a zadná skupina svetiel sú vyrobené zo zatmaveného polykarbonátu.

Pod kapotou má Mégane R26.R preplňovaný benzínový motor 2,0T s výkonom 230 koní s krútiacim momentom 310 Nm a šesťstupňovú manuálnu prevodovku s kratším sprevodovaním. Mégane R26.R dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,0 sekundy. Priemerná spotreba je 8,5 litra na 100 km a emisie CO2 sú na úrovni 199 g/ 100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.