EVO: autom roka Mégane R26.R

Štvrtok, 20 november 2008

Jedno Auto roka 2009 už máme. Je ním Opel Insignia a zvolila ho porota motoristických novinárov z 23 krajín Európy. Angličanom však koluje v krvi viac adrenalínu ako nám na európskej pevnine. Majú svoje malé i väčšie továrne na výrobu výkonných a rýchlych áut, ale aj iný pohľad na rýchlosť. Takými sú aj redaktori motoristického časopisu EVO. A práve podľa tohto časopisu je autom roka Renault Mégane R26.R.

Renault Mégane R26.R

Model Mégane R26.R je zatiaľ posledným členom rodiny Renault Sport, ktorú tvorí štvorica ostrých hatchbackov Clio RS (197 k), Mégane RS (225 k), Mégane RS dCi (175 k) a Twingo RS (133 k). Renault ho predstavil koncom júla tohto roka na autosalóne v Londýne. Tento automobil vytvoril na okruhu Nürburgring časom 8:17 minúty nový rekord vo svojej kategórii. Úspech zaznamenal v konkurencii takých automobilov ako Alfa Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S či Aston Martin V8 Vantage.

Mégane R26.R najskôr v prvom kole porazil 10 vybraných výkonných automobilov - výkvet roku 2008, medzi inými BMW M3, Caterham R500 Superlight a Mini John Cooper Works. Potom ho v druhom kole postavili proti šiestim najdrahším a najvýkonnejším superautomobilom – Lamborgini Gallardo LP560-4, Porsche 911 GT2, Aston Martin Vantage 4,7, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Alfa Romeo 8C Competizione.

V zápolení týchto superšportov skončil potom na štvrtom mieste, za Alfou Romeo 8C Competizione, Maserati GranTurismo S a Aston Martin Vantage 4,7, avšak pred Porsche 911 GT2, Nissanom GT-R i Lamborgini Gallardo LP560-4. John Barker, redaktor časopisu EVO o Mégane R26.R povedal: "Riadenie, brzdy, výkon a jazda vyčaria úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu."

Renault Mégane R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo Francúzskom Diepe. Celkovo ich bude vyrobených len 450 kusov, z ktorých väčšina putuje na britský trh. Na Slovensku nie je v predaji, je však možné si ho individuálne objednať. Jeho predaj sa začal v októbri a divízia Renault Sport Technologies ho vyvinula na oslavu odchádzajúceho modelu Mégane predchádzajúcej generácie.

Renault Mégane R26.R bol navrhnutý pre maximálny výkon a extrémne vzrušujúci zážitok z jazdy. Používa rovnaký motor, prevodovku a aj klzný diferenciál ako jeho predchodca, Mégane F1 Team R26. Je však ľahší o 123 kg. Lakovaná karbónová kapota a špecifické červené 18palcové disky podčiarkujú jeho exkluzivitu. Športový styling exteriéru s novým nárazníkom a grafikou ho len nádherne dotvárajú. Kryty svetiel a zadná skupina svetiel sú vyrobené zo zatmaveného polykarbonátu.

Pod kapotou má Mégane R26.R preplňovaný benzínový motor 2,0T s výkonom 230 koní s krútiacim momentom 310 Nm a šesťstupňovú manuálnu prevodovku s kratším sprevodovaním. Mégane R26.R dokáže zrýchliť na 100 km/h za 6,0 sekundy. Priemerná spotreba je 8,5 litra na 100 km a emisie CO2 sú na úrovni 199 g/ 100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.