Fabia GreenLine: 2006 km na jednu nádrž

Utorok, 17 máj 2011

Rakúšan Gerhard Plattner, rekordér v úspornej jazde, prekonal vzdialenosť 2006 kilometrov z Rakúska do Dánska a späť na automobile Škoda Fabia GreenLine na jedno natankovanie - s priemernou spotrebou len 2,21 litra na sto kilometrov.

Fabia GreenLine
Cieľ prejsť na jednu nádrž cestu z Rakúska do Dánska a späť Gerhard Plattner splnil

Nie po prvý raz útočil Rakúšan Gerhard Plattner na rekordy v spotrebe paliva. Posledný vydarený pokus absolvoval pred niekoľkými dňami. Na svoju cestu naštartoval Fabiu Greenline 10. mája v rakúskom meste Reutte, zacielil si to na dánsku obec Bov a odtiaľ sa vydal späť na miesto štartu.

Výsledok? S Fabiou Greenline, ktorá má normovanú spotrebu 3,4 l/100 km, spotreboval len 2,21 litra na 100 kilometrov. Väčšia časť trasy z Rakúska do Dánska a späť viedla po najdlhšej nemeckej diaľnici A7.

Natankovanie, rovnako ako aj celá Plattnerova jazda, prebehli pod dozorom organizácie International Police Motor Corporation (IPMC). Tá sa pred štartom jazdy v Reutte postarala i o zaplombovanie palivovej nádrže

Gerhard Plattner k svojmu rekordnému úspechu: "Modely Škoda GreenLine sú vzorovým príkladom efektívnej jazdy. Tá je pri dnešných cenách palív výhodná nielen pre vodičovu peňaženku, ale aj pre znižovanie záťaže životného prostredia. Spotrebou hlboko pod normovanú hodnotu som chcel ukázať, že nielen automobilky, ale i každý vodič môže sám prispieť k tomu, aby sa naďalej znižovala záťaž pre životné prostredie. Rozhodujú aj najmenšie detaily, ako napríklad kontrola správneho nafúkania pneumatík."

Fabia GreenLine
Škoda Fabia GreenLine, s ktorou Rakúšan Gerhard Plattner absolvoval rekordnú jazdu

Spojenie ekologických modelov Škoda GreenLine s Gerhardom Plattnerom nie je novinkou. Rekordér v úspornej jazde sa podieľal aj na prvom testovaní kompletnej modelovej palety GreenLine druhej generácie. Tu dosiahol s vozidlom Fabia GreenLine spotrebu len 2,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške 71g/km.

Tlačová správa neuvádza nič o pohonnej jednotke rekordnej Škody Fabia GreenLine. Predpokladáme však, že ide o model s novým motorom 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k) so systémami rekuperácie brzdnej energie a Stop/Start. Druhá generácia Fabie GreenLine má aj ďalšie vylepšenia na úsporu paliva. Napríklad aerodynamické úpravy karosérie, ktoré prinášajú spolu so zakrytým zníženým podvozkom tiež nižší súčiniteľ odporu vzduchu (cx), pričom pomáha aj tempomat a v neposlednom rade pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.