Fanatik či blázon: Silák ťahal Mini 42,2 km

Utorok, 09 február 2016

Expert na fitness Ross Edgley absolvoval jednu z najväčších výziev svojej kariéry. S lanom opásaným okolo svojho tela ťahal za sebou Mini Countryman s hmotnosťou 1550 kilogramov na pretekárskom okruhu Silverstone. Trvalo mu to 19 hodín a 36 minút a prekonal vzdialenosť 42,2 kilometra – presne maratónsku trať. Po tomto výkone bol trošku sklamaný, pretože to chcel zvládnuť pod 14 hodín.

1 Ross Edgley
Ross Edgley si zaumienil zabehnúť maratón na pretekárskom okruhu Silverstone a ťahať za sebou automobil Mini Countryman vážiaci 1550 kilogramov. A pokus sa mu vydaril!

Mini Countryman bol z bežnej výroby a fitnessman Edgley po osem mesiacov trvajúcej príprave, ktorú absolvoval v Spojenom kráľovstve, Španielsku a Francúzsku. Stravoval sa podľa špeciálnej diéty, pri ktorej denne prijímal 6000 kalórii. Pri tréningu spolupracoval s bývalým olympijským šprintérom Linfordom Christiem i s dvojnásobným držiteľom titulu najsilnejšieho muža na svete Geoffom Capesom.

Cieľom Rossa Edgleya bolo získať prostredníctvom športu finančné prostriedky pre štyri nadačné organizácie. Robil to však aj pre svojich fanúšikov, ktorých má na sociálnych sieťach vyše 500.000. Pokúsil sa pre nich zabehnúť maratón, čo je celých 42,2 km, a ťahať pritom za sebou Mini John Cooper Works Countryman s jeho 1550 kilogramovou hmotnosťou. Pokus bol úspešný!

"Bolo to veľmi náročné, ale zvládol som to," zhodnotil svoj výkon po namáhavej tortúre Edgley. "Trvalo mi to 19 hodín a 36 minút, i keď som predpokladal, že to zvládnem za 14 hodín."

2 Ross Edgley
Ross Edgley absolvoval maratón na okruhu Silverstone s Mini priemernou rýchlosťou 2,16 km/h, kým africkí supermaratónci dokážu zabehnúť maratón rýchlosťou 20,39 km/h

O Mini Countrymane Ross Edgley vraví: "Značka Mini je synonymom zábavy a dobrodružstva. Chcel som siahnuť po vozidle, ktoré sa nestratí ani v teréne, a Mini Countryman túto požiadavku dokonale spĺňa."

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.