Fanatik či blázon: Silák ťahal Mini 42,2 km

Utorok, 09 február 2016

Expert na fitness Ross Edgley absolvoval jednu z najväčších výziev svojej kariéry. S lanom opásaným okolo svojho tela ťahal za sebou Mini Countryman s hmotnosťou 1550 kilogramov na pretekárskom okruhu Silverstone. Trvalo mu to 19 hodín a 36 minút a prekonal vzdialenosť 42,2 kilometra – presne maratónsku trať. Po tomto výkone bol trošku sklamaný, pretože to chcel zvládnuť pod 14 hodín.

1 Ross Edgley
Ross Edgley si zaumienil zabehnúť maratón na pretekárskom okruhu Silverstone a ťahať za sebou automobil Mini Countryman vážiaci 1550 kilogramov. A pokus sa mu vydaril!

Mini Countryman bol z bežnej výroby a fitnessman Edgley po osem mesiacov trvajúcej príprave, ktorú absolvoval v Spojenom kráľovstve, Španielsku a Francúzsku. Stravoval sa podľa špeciálnej diéty, pri ktorej denne prijímal 6000 kalórii. Pri tréningu spolupracoval s bývalým olympijským šprintérom Linfordom Christiem i s dvojnásobným držiteľom titulu najsilnejšieho muža na svete Geoffom Capesom.

Cieľom Rossa Edgleya bolo získať prostredníctvom športu finančné prostriedky pre štyri nadačné organizácie. Robil to však aj pre svojich fanúšikov, ktorých má na sociálnych sieťach vyše 500.000. Pokúsil sa pre nich zabehnúť maratón, čo je celých 42,2 km, a ťahať pritom za sebou Mini John Cooper Works Countryman s jeho 1550 kilogramovou hmotnosťou. Pokus bol úspešný!

"Bolo to veľmi náročné, ale zvládol som to," zhodnotil svoj výkon po namáhavej tortúre Edgley. "Trvalo mi to 19 hodín a 36 minút, i keď som predpokladal, že to zvládnem za 14 hodín."

2 Ross Edgley
Ross Edgley absolvoval maratón na okruhu Silverstone s Mini priemernou rýchlosťou 2,16 km/h, kým africkí supermaratónci dokážu zabehnúť maratón rýchlosťou 20,39 km/h

O Mini Countrymane Ross Edgley vraví: "Značka Mini je synonymom zábavy a dobrodružstva. Chcel som siahnuť po vozidle, ktoré sa nestratí ani v teréne, a Mini Countryman túto požiadavku dokonale spĺňa."

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.