Fanatik či blázon: Silák ťahal Mini 42,2 km

Utorok, 09 február 2016

Expert na fitness Ross Edgley absolvoval jednu z najväčších výziev svojej kariéry. S lanom opásaným okolo svojho tela ťahal za sebou Mini Countryman s hmotnosťou 1550 kilogramov na pretekárskom okruhu Silverstone. Trvalo mu to 19 hodín a 36 minút a prekonal vzdialenosť 42,2 kilometra – presne maratónsku trať. Po tomto výkone bol trošku sklamaný, pretože to chcel zvládnuť pod 14 hodín.

1 Ross Edgley
Ross Edgley si zaumienil zabehnúť maratón na pretekárskom okruhu Silverstone a ťahať za sebou automobil Mini Countryman vážiaci 1550 kilogramov. A pokus sa mu vydaril!

Mini Countryman bol z bežnej výroby a fitnessman Edgley po osem mesiacov trvajúcej príprave, ktorú absolvoval v Spojenom kráľovstve, Španielsku a Francúzsku. Stravoval sa podľa špeciálnej diéty, pri ktorej denne prijímal 6000 kalórii. Pri tréningu spolupracoval s bývalým olympijským šprintérom Linfordom Christiem i s dvojnásobným držiteľom titulu najsilnejšieho muža na svete Geoffom Capesom.

Cieľom Rossa Edgleya bolo získať prostredníctvom športu finančné prostriedky pre štyri nadačné organizácie. Robil to však aj pre svojich fanúšikov, ktorých má na sociálnych sieťach vyše 500.000. Pokúsil sa pre nich zabehnúť maratón, čo je celých 42,2 km, a ťahať pritom za sebou Mini John Cooper Works Countryman s jeho 1550 kilogramovou hmotnosťou. Pokus bol úspešný!

"Bolo to veľmi náročné, ale zvládol som to," zhodnotil svoj výkon po namáhavej tortúre Edgley. "Trvalo mi to 19 hodín a 36 minút, i keď som predpokladal, že to zvládnem za 14 hodín."

2 Ross Edgley
Ross Edgley absolvoval maratón na okruhu Silverstone s Mini priemernou rýchlosťou 2,16 km/h, kým africkí supermaratónci dokážu zabehnúť maratón rýchlosťou 20,39 km/h

O Mini Countrymane Ross Edgley vraví: "Značka Mini je synonymom zábavy a dobrodružstva. Chcel som siahnuť po vozidle, ktoré sa nestratí ani v teréne, a Mini Countryman túto požiadavku dokonale spĺňa."

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.