Fanúšik Skittles po ceste Európou je doma

Nedeľa, 29 september 2013

Fanúšik cukríkov Skittles Michal Královič je po svojej jazde naprieč Európou so svojim 24 ročným Fiatom 126 P vo farbách dúhy opäť doma. Na ceste dlhej 7000 kilometrov zdolával nástrahy ciest a aj s priateľom Jurajom Adamom zažívali množstvo dobrodružstiev.

Skittles
Propagačná cesta s cukríkmi Skittles po Európe s malým poľským fiatom sa skončila

O Michalovej ceste sme písali ešte predtým ako na ňu vyrazil. Pripomenieme, že si naplánoval cestu po Európe dlhú približne 6500 kilometrov – zo Slovenska cez Českú republiku, Nemecko, Dánsko, Švédsko, Nórsko, Fínsko, Estónsko, Lotyšsko, Litvu, Poľsko a odtiaľ späť na Slovensko. Mala trvať tri týždne a po celej trase propagovať cukríky Skittles, ktorých bol plný kufor.

Po celej trase európskymi krajinami vzbudzoval Michalov Maluch 126 P od prvého dňa pozornosť okoloidúcich, ostatných vodičov, ale aj strážcov zákona všade kadiaľ prechádzal. Hneď kontrola prvá bola tesne pred hranicami s Českou republikou, pri ktorej sa policajti vypytovali na Michalovu cestu. Prebehla bez problémov, takže pohli ísť ďalej.

Nemecko privítalo cestovateľov kvalitnými cestami. Ale –"V Nemecku je maximálna rýchlosť medzi mestami 100 kilometrov za hodinu, čo nám urobilo radosť, ale z pochopiteľných dôvodov sme ju nevyužili," hovorí Michal. Za Drážďanmi si to nasmerovali na Dánsko, kde majú rýchlostný limit ako šitý pre veteránov – 80 kilometrov za hodinu.

Štvrtý deň na ceste: V Dánsku zahliadla posádka Skittles vodu a dúfala, že sa blíži podľa plánu k mostu cez more."Radosť nás prešla, keď sme zistili, že nás GPS zaviedla k prístavu a trajektu. Dôvod bol jednoduchý: cez most viedla diaľnica a navigácia bola nastavená tak, aby sa diaľniciam vyhýbala," vysvetľuje Michal príčinu asi stokilometrovej obchádzky.

"Keď sme potom nabrali správny smer, prepichli sme pneumatiku. V autoservise nám povedali, že je zničená, takže sme museli zainvestovať do novej," hovorí Michal. Vraj ako úplatok nechal mechanikovi pneuservisu cukríky Skittles.

Prišli aj ďalšie problémy, napríklad s rozdeľovačom. Ten pomohol vyriešiť Holanďan, ktorý tu predáva motokáry a má skúsenosti s menšími motormi. V Oslo si užili odpočinkový deň a po ňom vyrazili ďalej na sever za fjordami a polárnou žiarou."Zastavili sme pri nórskom Geiranger fjorde, ktorý patrí medzi najznámejšie, a dokazovali to i desiatky autobusov s turistami z celého sveta. Dokonca si ma pri fjorde chcel natočiť čínsky turista," vraví Michal.

Cesta Švédskom sa niesla v znamení krásnej prírody, ale tiež severskej zimy, ktorú si posádka užila hlavne v noci. Mestečko Tornio na hranici Švédska a Fínska malo byť bodom, od ktorého sa dobrodružná cesta Skittles opäť stočí na juh. Posádka autíčka sa ale nechala zlákať prísľubom polárnej žiari a zamierila ešte ďalej na sever."Bohužiaľ, na polárnu žiaru sme nemali šťastie, a tak sme vyrazili na Helsinky," popisuje Michal.

Ďalšou zástavkou bolo hlavné mesto Litvy."Cestou do Rigy stále veľmi husto pršalo a našli sme dve miesta, kde fiatka netesní, vyskúšali sme si šmýkanie na ceste a dokonca sme predbehli aj kamión,” komentuje Michal jednu z posledných etáp. Poľský Krakov bol jedným z posledným miest, kde Michal so svojím autom šíril pomocou Skittles životný štýl a zamieril domov na Slovensko.

Skittles Fiat 126 P Skittles Michal Královic Skittles Královic - Adam
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.