Fiat 500 mieri na americký trh

Piatok, 06 august 2010

Fiat 500 sa môže chváliť skvelým dizajnom, štýlom i eleganciou. O jeho jedinečnosti sa budú môcť presvedčiť aj americkí zákazníci. Päťstovka koncom roku 2010 plánuje expanziu za oceán a na oslavu tejto udalosti sa Fiat Yamaha Team, ako ho poznáme z majstrovstiev sveta Moto GP, obliekol už na podujatí v Laguna Seca do úplne nového kabáta.

Fiat 500
Dvaja v súčasnosti určite najrýchlejší motocykloví pretekári sveta – Lorenzo a Rossi

Prvou príležitosťou obdivovať nové kombinézy i dizajn pretekárskych motocyklov Fiat Yamaha Teamu mali fanúšikovia počas predposledného júlového víkendu na okruhu Laguna Seca v Kalifornii. Dizajnéri Fiat Yamaha Teamu boli opäť originálni. Do tvorby nového dizajnu totiž zapojili samotných fanúšikov, ktorí pomocou internetovej aplikácie posielali svoje fotografie. Fotky 500 rozžiarených tvárí teraz zdobia pretekárske motocykle oboch hlavných hviezd stajne Fiat Yamaha, Valentina Rossiho i Jorgeho Lorenza.

Táto iniciatíva sa stretla s nebývalou odozvou. Už v priebehu prvých 15 minút od spustenia webových stránok pre zasielanie fotografií bolo všetkých 500 miest na pretekárskom stroji Valentina Rossiho ozdobených úsmevmi nadšencov. Motocykel Jorge Lorenza príliš nezaostal a po niekoľkých minútach i jeho motocykel vyzeral úplne inak.

Úsmevy nadšených fanúšikov sa však nevynímajú len na motorkách, ale sú nimi ozdobené i kombinézy oboch pretekárov a uniformy celého tímu. Na kombinézach je okrem usmiatych tvárí i nové logo Fiat 500 posiate tvárami amerických hviezd a pruhmi a navrhnuté špeciálne pri príležitosti uvedenia tohto modelu na severoamerický trh.

Fiat Yamaha Team týmto krokom potvrdil svoju dlhodobú stratégiu priblíženia sa k svojim fanúšikom a našiel ďalší zaujímavý spôsob, ako ich zapojiť do rozhodovania o dizajne či o komunikácii a propagácii vlastných produktov.

Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500
Autor: J. Goldberger
Foto: Fiat
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.