Fiat 500 po veľkolepej premiére

Utorok, 17 júl 2007

Uskutočnila sa 4. júla tohto roku, presne po päťdesiatich rokoch, keďže prvú "päťstovku", prvú generáciu Fiata 500, predstavili práve vo štvrtý júlový deň roku 1957. Premiére retromodelu predchádzala veľká marketingová kampaň a žil ňou nielen Turín, sídlo tejto talianskej automobilky, ale celé Taliansko.

Vítalo znovuzrodenie legendy, ktorého sa do roku 1972, kedy sa Fiat 500 prestal vyrábať, vyrobilo takmer 4 milióny kusov, ale si pripomenulo aj posledných päťdesiat rokov spoločenského života Talianska.

Fiat 500

Hneď po veľmi veľkolepom uvedení a túžobne očakávaného retromodelu sa rozbehol aj predaj najmenšieho a opäť zbožňovaného cinquecenta. A to nehovoríme o predaji prvých 500 exemplárov prostredníctvom internetu. Fiat 500 prvej generácie nebol totiž len malým a milým dopravným prostriedkom s najnižšou cenou i spotrebou, ale najmä automobilom, ktorý pomáhal motorizovať Taliansko ako aj najmenej zarábajúcej vrstvy Talianov vrátane.

Najmenší Fiat zažíva teda svoje znovuzrodenie a jeho uvedenie na trh len potvrdzuje silnú ofenzívu talianskej spoločnosti Fiat na pozície popredného európskeho i svetového výrobcu. Tak, ako mnohé slávne modely predtým, aj Fiat 500 sa po dlhšej prestávke znovu vracia na scénu v novej modernizovanej podobe.

Fiat 500 je pokračovateľom kultového miniautomobilu. Základom sú osvedčené komponenty modelu Seicento. Je dlhý 355 cm, široký 165 cm, vysoký 149 a jeho rázvor náprav je 230 cm. Dizajn trojdverovej karosérie vychádza z tvarov pôvodnej päťstovky, avšak jeho jazdné a dynamické vlastnosti sú markantne odlišné. Už základná pohonná jednotka 1,2 V8, jedna z troch uvažovaných, má výkon 68 k, zvládne šprint na stovku pod 13 sekúnd a dokáže ísť rýchlosťou až 160 km/h. Výkonnejším benzínovým motorom bude 1,4 16V (100 k) a naftovým zástupcom 1,3 16V Multijet (75 k). Do úvahy môže prichádzať aj preplňovaný benzínový dvojvalec s objemom 0,9 l s výkonom až 95 k. Ozdobou všetkých bude aj spotreba od 5,1 l/100 km (1,2 8V), u posledne menovaného ešte výrazne nižšia.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.