Fiat 500 po veľkolepej premiére

Utorok, 17 júl 2007

Uskutočnila sa 4. júla tohto roku, presne po päťdesiatich rokoch, keďže prvú "päťstovku", prvú generáciu Fiata 500, predstavili práve vo štvrtý júlový deň roku 1957. Premiére retromodelu predchádzala veľká marketingová kampaň a žil ňou nielen Turín, sídlo tejto talianskej automobilky, ale celé Taliansko.

Vítalo znovuzrodenie legendy, ktorého sa do roku 1972, kedy sa Fiat 500 prestal vyrábať, vyrobilo takmer 4 milióny kusov, ale si pripomenulo aj posledných päťdesiat rokov spoločenského života Talianska.

Fiat 500

Hneď po veľmi veľkolepom uvedení a túžobne očakávaného retromodelu sa rozbehol aj predaj najmenšieho a opäť zbožňovaného cinquecenta. A to nehovoríme o predaji prvých 500 exemplárov prostredníctvom internetu. Fiat 500 prvej generácie nebol totiž len malým a milým dopravným prostriedkom s najnižšou cenou i spotrebou, ale najmä automobilom, ktorý pomáhal motorizovať Taliansko ako aj najmenej zarábajúcej vrstvy Talianov vrátane.

Najmenší Fiat zažíva teda svoje znovuzrodenie a jeho uvedenie na trh len potvrdzuje silnú ofenzívu talianskej spoločnosti Fiat na pozície popredného európskeho i svetového výrobcu. Tak, ako mnohé slávne modely predtým, aj Fiat 500 sa po dlhšej prestávke znovu vracia na scénu v novej modernizovanej podobe.

Fiat 500 je pokračovateľom kultového miniautomobilu. Základom sú osvedčené komponenty modelu Seicento. Je dlhý 355 cm, široký 165 cm, vysoký 149 a jeho rázvor náprav je 230 cm. Dizajn trojdverovej karosérie vychádza z tvarov pôvodnej päťstovky, avšak jeho jazdné a dynamické vlastnosti sú markantne odlišné. Už základná pohonná jednotka 1,2 V8, jedna z troch uvažovaných, má výkon 68 k, zvládne šprint na stovku pod 13 sekúnd a dokáže ísť rýchlosťou až 160 km/h. Výkonnejším benzínovým motorom bude 1,4 16V (100 k) a naftovým zástupcom 1,3 16V Multijet (75 k). Do úvahy môže prichádzať aj preplňovaný benzínový dvojvalec s objemom 0,9 l s výkonom až 95 k. Ozdobou všetkých bude aj spotreba od 5,1 l/100 km (1,2 8V), u posledne menovaného ešte výrazne nižšia.

Pridať komentár
Bleskovky
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.
2-Ultragrip-performance
Výrobca pneumatík Goodyear rozšíril rad zimných pneumatík UltraGrip a majitelia menších mestských modelov, úžitkových vozidiel a silných áut si budú môcť na zimu obuť pneumatiky UltraGrip9+, UltraGrip Cargo a UltraGrip Performance+. Model UltraGrip 9+ ponúka dlhší kilometrový výkon a vyššiu priľnavosť na snehovej pokrývke a zľadovatenej ceste, UltraGrip Cargo zlepšujú brzdné vlastnosti úžitkových vozidiel na zľadovatených cestách a Ultra Grip Performance+ ponúkajú lepšie brzdné vlastnosti a vyššiu priľnavosť pre vodičov výkonných áut a mimoriadne jazdné vlastnosti na mokrom aj suchom povrchu v zimných podmienkach. Základom technológie WinterGrip je nová zmes, ktorá zlepšuje pružnosť gumy za nízkych teplôt a zvyšuje tak priľnavosť na zasneženej a zľadovatenej vozovke.