Fiat a Chrysler chystajú alianciu

Piatok, 23 január 2009

Talianska automobilka Fiat a americký Chrysler sa dohodli na vytvorení spoločnej aliancie. Právny dokument, nezáväznú zmluvu o budúcej zmluve, podpísali v uplynulých dňoch. Podľa neho získa Fiat podiel v spoločnosti Chrysler a americký spoločník know-how automobilky Fiat.

Chrysler

Pri vytvorení aliancie získa Fiat 35-percentný podiel na vlastnom imaní Chrysleru. Fiat má za to okrem iného umožniť Chrysleru výrobu svojich palivovo efektívnych platforiem automobilov, pohonných jednotiek a dielcov, distribúciu automobilov na svojich trhoch, poskytne manažérov a podelí sa so svojim partnerom o svoje skúsenosti pri reštrukturalizácii a úsporách nákladov. Vytvorenie aliancie Fiatu a Chryslera podlieha schváleniu amerických úradov, od ktorých získal Chrysler reštrukturalizačnú pôžičku.

Chrysler Chrysler Chrysler

Partnerstvo spoločností Chrysler a Fiat je podľa predstaviteľa spoločnosti Chrysler LLC Boba Nardelliho veľmi výhodné, pretože vytvára potenciál pre nového silného globálneho konkurenta a poskytuje spoločnosti Chrysler viacero strategických výhod. Okrem iných prístup k produktom, ktoré dopĺňajú súčasné portfólio automobilky Chrysler, distribučnú sieť mimo Severnej Ameriky a úspory nákladov v oblasti návrhu, konštrukcie, výroby, nákupu, odbytu a marketingu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chrysler
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.