Ford EcoBoost získal tri tituly

Sobota, 16 jún 2012

Nový 1,0-litrový motor EcoBoost, ktorý spoločnosť Ford uviedla na trh v Európe tento rok v modeli Focus, vyhlásili za Medzinárodný motor roka za rok 2012.

Ford 1,0 EcoBoost
Litrový EcoBoost má výkon ako atmosférický 1,6litrový motor, v jazde je však živší

Malý 3valcový motor získal okrem tohto aj ďalšie dve ocenenia – Najlepší nový motor a Najlepší motor s objemom do 1,0 litra. Ocenenia udeľoval časopis Engine Technology International v ankete 76 novinárov z 35 krajín sveta. Ocenenie Medzinárodný motor roka získala spoločnosť Ford prvý raz v 13ročnej histórii jeho udeľovania.

EcoBoost kombinuje preplňovanie, priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov pri nasávaní aj výfuku, čím dosahuje výkon ako majú väčšie motory a spotrebu paliva ako menšie agregáty. Využíva turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou na rýchle dodanie výkonu, keď sa škrtiaca klapka otvára pri nízkych otáčkach motora, a na dodanie vysokého výkonu pri otáčkach turbodúchadla až do 248 000 min-1.

Nový Focus je prvým automobilom Fordu, ktorý je vybavený trojvalcovým 1,0litrovým motorom EcoBoost. Motor sa bude v tomto roku v Európe montovať aj do modelov Ford C-Max a B-Max. Nový Focus s litrovým motorom EcoBoost s výkonom 100 koní poskytuje najnižšiu spotrebu paliva v triede – len 4,8 l/100 km a emisie CO2 s hodnotou 109 g/km. Focus s výkonom motora 125 koní má spotrebu 5,0 l/100 km a emisie CO2 114 g/km.

"To, že trojvalec poháňa vozidlo ako Ford Focus s takou ľahkosťou, dokazuje, že budúcnosť pre motory s vnútorným spaľovaním je veľmi priaznivá," povedal Dean Slavnich z Engine Technology International."Výkon, odozva a veľmi dobrá skutočná spotreba paliva tvoria len špičku toho, čo tento motor dokáže ponúknuť vodičom."

"Ak je zmenšovanie motorov cestou vpred, v súčasnosti neexistuje lepší príklad ako tento. Má rovnaký výkon ako atmosférický 1,6litrový motor, ktorý má nahradiť, a je oveľa energickejší pri jazde," tvrdí britský novinár John Simister.

"Tento vysoko výkonný preplňovaný trojvalec s dobrým krútiacim momentom vo veľmi nízkych otáčkach poskytuje jazdný výkon malého turbodieselového motora, avšak bez hluku a vibrácií," tvrdí Christophe Congrega z francúzskeho L'Automobile.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.