Ford Fiesta: začala sa výroba

Pondelok, 18 august 2008

Sériová výroba nového Fordu Fiesta, prvého z generácie nových malých globálnych automobilov Ford, sa začala v týchto dňoch v nemeckej továrni v Kolíne.

Ford Fiesta Ford Fiesta

Nová Fiesta bola koncipovaná a vyvinutá európskou vetvou tímu Ford pre vývoj globálnych produktov tak, aby splnila očakávania a požiadavky zákazníkov na celom svete. Bude prispôsobená pre každý región a predávať sa začne koncom tohto roka. Najprv, ako inak, v Európe.

Továreň v Kolíne je prvým miestom, kde začali s výrobou nového modelu. Celkovo bolo na reštrukturalizáciu a modernizáciu montážneho závodu preinvestovaných 455 miliónov euro (13,8 mld. korún).V januári 2009 sa výroba rozbehne aj v španielskej Valencii. Neskôr aj v Číne, Thajsku a Mexiku.

Ford Fiesta

Ford Fiesta sa vyrába za pomoci sofistikovaných techník, s ktorými sa stretávame pri výrobe väčších automobilov. Do konca tohto roka plánuje Ford v Kolíne vyrobiť 148 tisíc nových modelov Fiesta. Od roku 1976, kedy bola Fiesta uvedená na trh, sa predalo podľa údajov spoločnosti Ford viac ako 12 miliónov týchto modelov. V samotnom Kolíne to bolo od roku 1979 5,3 milióna a len v roku 2007až 400 tisíc, čo potvrdzuje stálu popularitu tohto modelu.

Tento malý automobil s moderným a dynamickým dizajnom sa bude na európskom trhu ponúkať so širokou paletou motorov. Základným bude štvorvalec 1,25 Duratec s výkonmi 60 a 82 koní. Výkonnejší bude 1,4 Duratec s výkonom 96 koní. Všetky s manuálnymi prevodovkami, ale najvýkonnejší sa bude dodávať aj s automatickou prevodovkou. A určite nezostane len pri benzínových, pretože v ponuke chýbať nebudú ani turbodiesely.

Dynamický a odvážny dizajn a avizovaná vysoká kvalita výroby Fordu Fiesta by mali pritiahnuť nových záujemcov o tento model, ale aj tých, ktorí už predchádzajúce modely vlastnili alebo vlastnia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.