Ford Fiesta: začala sa výroba

Pondelok, 18 august 2008

Sériová výroba nového Fordu Fiesta, prvého z generácie nových malých globálnych automobilov Ford, sa začala v týchto dňoch v nemeckej továrni v Kolíne.

Ford Fiesta Ford Fiesta

Nová Fiesta bola koncipovaná a vyvinutá európskou vetvou tímu Ford pre vývoj globálnych produktov tak, aby splnila očakávania a požiadavky zákazníkov na celom svete. Bude prispôsobená pre každý región a predávať sa začne koncom tohto roka. Najprv, ako inak, v Európe.

Továreň v Kolíne je prvým miestom, kde začali s výrobou nového modelu. Celkovo bolo na reštrukturalizáciu a modernizáciu montážneho závodu preinvestovaných 455 miliónov euro (13,8 mld. korún).V januári 2009 sa výroba rozbehne aj v španielskej Valencii. Neskôr aj v Číne, Thajsku a Mexiku.

Ford Fiesta

Ford Fiesta sa vyrába za pomoci sofistikovaných techník, s ktorými sa stretávame pri výrobe väčších automobilov. Do konca tohto roka plánuje Ford v Kolíne vyrobiť 148 tisíc nových modelov Fiesta. Od roku 1976, kedy bola Fiesta uvedená na trh, sa predalo podľa údajov spoločnosti Ford viac ako 12 miliónov týchto modelov. V samotnom Kolíne to bolo od roku 1979 5,3 milióna a len v roku 2007až 400 tisíc, čo potvrdzuje stálu popularitu tohto modelu.

Tento malý automobil s moderným a dynamickým dizajnom sa bude na európskom trhu ponúkať so širokou paletou motorov. Základným bude štvorvalec 1,25 Duratec s výkonmi 60 a 82 koní. Výkonnejší bude 1,4 Duratec s výkonom 96 koní. Všetky s manuálnymi prevodovkami, ale najvýkonnejší sa bude dodávať aj s automatickou prevodovkou. A určite nezostane len pri benzínových, pretože v ponuke chýbať nebudú ani turbodiesely.

Dynamický a odvážny dizajn a avizovaná vysoká kvalita výroby Fordu Fiesta by mali pritiahnuť nových záujemcov o tento model, ale aj tých, ktorí už predchádzajúce modely vlastnili alebo vlastnia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.