Ford má aktívny parkovací systém

Piatok, 01 júl 2011

Spoločnosť Ford si objednala prieskum, ktorý potvrdil, že pre mnohých motoristov je paralelné parkovanie problémom a patrí medzi stresujúce chvíle za volantom.

aktívny parkovací systém
So systémom aktívneho parkovacieho asistenta má vodič svoj automobil pri parkovaní medzi automobily stojace na okraji cesty vždy pod kontrolou a parkovanie je bezpečné

Prieskum ukázal, že každý tretí vodič nedokáže paralelne zaparkovať svoj automobil na prvý pokus. Obavy z parkovania sú pre nich často parkovacou fóbiou. Pre mnohých je stresujúci pocit, keď sa márne snažia zaparkovať medzi pozdĺžne parkujúce autá a majú za sebou často netrpezlivých vodičov a na chodníku prizerajúcich sa divákov.

Prieskum prebehol v Európe a Ford si ho objednal u poprednej prieskumnej agentúry. Podľa výsledkov prieskumu takmer jedna tretina vodičov pri paralelnom parkovaní potrebuje viac ako jeden pokus na správne zaparkovanie. Tento údaj sa u žien zvýšil na 41 percent.

Ako najhorší vyšli z prieskumu ruskí vodiči, keď až 40 percent uviedlo, že na zaparkovanie potrebujú viac ako jeden pokus. Až 39 percent vodičov z Veľkej Británie priznalo, že tiež potrebujú ďalší pokus, vodiči v Nemecku sa ohodnotili najlepšie – len 26 percent z nich uviedlo, že na zaparkovanie potrebujú niekoľko pokusov.

Obavy z paralelného parkovania nemusia mať vodiči alebo majitelia automobilov Ford Focus, C-Max a Grand C-Max, pretože tieto modely sú vybavené systémom Active Park Assist (aktívny parkovací asistent), ktorý jednoduchým stlačením tlačidla umožní zaparkovať do najmenšieho miesta a zároveň znižuje riziko náhodného poškodenia vozidla, a aj tých, ktoré sú po stranách.

aktívny parkovací systém
Aktívny parkovací asistent pomocou ultrazvukových snímačov vyhľadáva medzery medzi automobilmi a vizuálnym zobrazením ukáže vodičovi vhodné miesto na zaparkovanie

Aktívny parkovací asistent využíva desať ultrazvukových snímačov umiestnených na bokoch vozidla a v prednom a zadnom nárazníku. Snímače na prednej bočnej strane neustále vyhľadávajú medzery medzi automobilmi zaparkovanými na okraji cesty a zvukovým tónom a vizuálnym zobrazením na monitore stredovej konzoly upozornia vodiča na vhodné parkovacie miesto.

Systém ponecháva vodičovi kontrolu nad plynovým a brzdovým pedálom a nad voľbou "jednotky" alebo "spiatočky". Točenie volantom sprostredkováva elektronický systém posilňovača riadenia, ktorý na perfektné zaparkovanie vozidla využíva informácie zo snímačov. Parkovacie manévre je možné vykonávať až do rýchlosti 10 km/h. Systém je navrhnutý tak, aby vozidlo zaparkoval 150 mm od obrubníka, aby nedošlo k poškodeniu kolies alebo pneumatík.

Systém aktívneho parkovacieho asistenta možno nedokáže úplne eliminovať strach Európanov z paralelného parkovania, ale tí, ktorí využijú výhody tejto modernej technológie, si parkovanie pozdĺž cesty môžu vyškrtnúť zo zoznamu stresujúcich situácií.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."