Ford má aktívny parkovací systém

Piatok, 01 júl 2011

Spoločnosť Ford si objednala prieskum, ktorý potvrdil, že pre mnohých motoristov je paralelné parkovanie problémom a patrí medzi stresujúce chvíle za volantom.

aktívny parkovací systém
So systémom aktívneho parkovacieho asistenta má vodič svoj automobil pri parkovaní medzi automobily stojace na okraji cesty vždy pod kontrolou a parkovanie je bezpečné

Prieskum ukázal, že každý tretí vodič nedokáže paralelne zaparkovať svoj automobil na prvý pokus. Obavy z parkovania sú pre nich často parkovacou fóbiou. Pre mnohých je stresujúci pocit, keď sa márne snažia zaparkovať medzi pozdĺžne parkujúce autá a majú za sebou často netrpezlivých vodičov a na chodníku prizerajúcich sa divákov.

Prieskum prebehol v Európe a Ford si ho objednal u poprednej prieskumnej agentúry. Podľa výsledkov prieskumu takmer jedna tretina vodičov pri paralelnom parkovaní potrebuje viac ako jeden pokus na správne zaparkovanie. Tento údaj sa u žien zvýšil na 41 percent.

Ako najhorší vyšli z prieskumu ruskí vodiči, keď až 40 percent uviedlo, že na zaparkovanie potrebujú viac ako jeden pokus. Až 39 percent vodičov z Veľkej Británie priznalo, že tiež potrebujú ďalší pokus, vodiči v Nemecku sa ohodnotili najlepšie – len 26 percent z nich uviedlo, že na zaparkovanie potrebujú niekoľko pokusov.

Obavy z paralelného parkovania nemusia mať vodiči alebo majitelia automobilov Ford Focus, C-Max a Grand C-Max, pretože tieto modely sú vybavené systémom Active Park Assist (aktívny parkovací asistent), ktorý jednoduchým stlačením tlačidla umožní zaparkovať do najmenšieho miesta a zároveň znižuje riziko náhodného poškodenia vozidla, a aj tých, ktoré sú po stranách.

aktívny parkovací systém
Aktívny parkovací asistent pomocou ultrazvukových snímačov vyhľadáva medzery medzi automobilmi a vizuálnym zobrazením ukáže vodičovi vhodné miesto na zaparkovanie

Aktívny parkovací asistent využíva desať ultrazvukových snímačov umiestnených na bokoch vozidla a v prednom a zadnom nárazníku. Snímače na prednej bočnej strane neustále vyhľadávajú medzery medzi automobilmi zaparkovanými na okraji cesty a zvukovým tónom a vizuálnym zobrazením na monitore stredovej konzoly upozornia vodiča na vhodné parkovacie miesto.

Systém ponecháva vodičovi kontrolu nad plynovým a brzdovým pedálom a nad voľbou "jednotky" alebo "spiatočky". Točenie volantom sprostredkováva elektronický systém posilňovača riadenia, ktorý na perfektné zaparkovanie vozidla využíva informácie zo snímačov. Parkovacie manévre je možné vykonávať až do rýchlosti 10 km/h. Systém je navrhnutý tak, aby vozidlo zaparkoval 150 mm od obrubníka, aby nedošlo k poškodeniu kolies alebo pneumatík.

Systém aktívneho parkovacieho asistenta možno nedokáže úplne eliminovať strach Európanov z paralelného parkovania, ale tí, ktorí využijú výhody tejto modernej technológie, si parkovanie pozdĺž cesty môžu vyškrtnúť zo zoznamu stresujúcich situácií.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.