Ford: nižšia spotreba, nižšie emisie

Štvrtok, 20 november 2008

Ford sa činí. Pripravil ekologické modely, čo ich majiteľom prinesie zníženie nákladov vďaka nižšej spotrebe a poteší aj európskych úradníkov nižšími emisiami CO2. Vzťahuje sa to na C-Max 1,6 TDCi (4,5 l/100 km a CO2 len119 g/ km – najnižšie vo svojej triede) a Ford Kuga 2WD 2.0 TDCi (6,1 l/100 km, CO2 159 g/km). Ale aj na modely Ford S-Max a Galaxy 2,0 TDCi, ktoré sa chvália najmä najnižšími emisiami CO2 vo svojej triede, keď z ich výfukov odchádza do ovzdušia iba 159 g/km (spotreba 6,1 l/100 km).

Ford Kuga

Niektoré kľúčové modely Ford vylepšil, aby produkovali nižšie emisie CO2 a mali aj nižšiu spotrebu, aby sa ich majiteľom znížili náklady na prevádzku. Nové modely Ford C-Max s 1,6litrovým turbodieselom a Ford Kuga 2WD 2,0TDCi budú sa predávať na európskych trhoch postupne od decembra 2008, zatiaľ čo vylepšené modely S-Max a Galaxy sa predávajú už od septembra.

S priemernými emisiami CO2 iba 119 g/100 km dosahujú obe verzie Forda C-Max 1,6 Duratorq TDCi s výkonmi 90 aj 109 koní najlepšie výsledky vo svojej triede. Je to jediný model v tomto vysoko konkurenčnom segmente, ktorý sa dostal pod hranicu 120 g/km. Primerane bola upravená aj spotreba tohto modelu, ktorá dosahuje priemer 4.5 l/100 km.

Crossover Kuga 2WD 2,0 TDCi s predným pohonom teraz rovnako prináša nižšie emisie CO2, iba 159 g/km a kombinovanú spotrebu 6,1 l/100 km. Verzia s pohonom všetkých kolies, Kuga 4WD, dosahuje priemernú spotrebu 6,4 l/100 km a emisie CO2 169 g/100 km.

V oboch prípadoch poháňa model Kuga turbodiesel 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 136 koní, maximálnym krútiacim momentom 320 Nm a štandardným filtrom pevných častíc (DPF).

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.