Ford: nižšia spotreba, nižšie emisie

Štvrtok, 20 november 2008

Ford sa činí. Pripravil ekologické modely, čo ich majiteľom prinesie zníženie nákladov vďaka nižšej spotrebe a poteší aj európskych úradníkov nižšími emisiami CO2. Vzťahuje sa to na C-Max 1,6 TDCi (4,5 l/100 km a CO2 len119 g/ km – najnižšie vo svojej triede) a Ford Kuga 2WD 2.0 TDCi (6,1 l/100 km, CO2 159 g/km). Ale aj na modely Ford S-Max a Galaxy 2,0 TDCi, ktoré sa chvália najmä najnižšími emisiami CO2 vo svojej triede, keď z ich výfukov odchádza do ovzdušia iba 159 g/km (spotreba 6,1 l/100 km).

Ford Kuga

Niektoré kľúčové modely Ford vylepšil, aby produkovali nižšie emisie CO2 a mali aj nižšiu spotrebu, aby sa ich majiteľom znížili náklady na prevádzku. Nové modely Ford C-Max s 1,6litrovým turbodieselom a Ford Kuga 2WD 2,0TDCi budú sa predávať na európskych trhoch postupne od decembra 2008, zatiaľ čo vylepšené modely S-Max a Galaxy sa predávajú už od septembra.

S priemernými emisiami CO2 iba 119 g/100 km dosahujú obe verzie Forda C-Max 1,6 Duratorq TDCi s výkonmi 90 aj 109 koní najlepšie výsledky vo svojej triede. Je to jediný model v tomto vysoko konkurenčnom segmente, ktorý sa dostal pod hranicu 120 g/km. Primerane bola upravená aj spotreba tohto modelu, ktorá dosahuje priemer 4.5 l/100 km.

Crossover Kuga 2WD 2,0 TDCi s predným pohonom teraz rovnako prináša nižšie emisie CO2, iba 159 g/km a kombinovanú spotrebu 6,1 l/100 km. Verzia s pohonom všetkých kolies, Kuga 4WD, dosahuje priemernú spotrebu 6,4 l/100 km a emisie CO2 169 g/100 km.

V oboch prípadoch poháňa model Kuga turbodiesel 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 136 koní, maximálnym krútiacim momentom 320 Nm a štandardným filtrom pevných častíc (DPF).

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.