Ford pripravuje virtuálnu továreň

Štvrtok, 02 august 2012

Ford vyvíja kompletnú virtuálnu továreň na simuláciu výroby na montážnej linke a na zlepšenie v oblasti kvality a nákladov. Počítačová simulácia umožní konštruktérom spolupracovať na virtuálnej výrobe a interaktívnej 3D analýze, pričom spoločnosť čerpá z 15ročných skúseností svojej počítačovej simulácie, keďže už v roku 1997 začala používať počítačové simulácie na plánovanie montáže vozidiel.

Ford virt tovaren
Počítačová simulácia výroby na montážnej linke Fordu zlepší kvalitu a zníži náklady

Európska odnož Fordu vyvíja kompletnú virtuálnu továreň na simuláciu celého procesu výroby na montážnej linke. Automobilka si sľubuje, že vytvorenie počítačových simulácií kompletných procesov výroby automobilov zlepší celkovú kvalitu a zníži výrobné náklady.

"Začali sme pracovať na projekte našej virtuálnej továrne, takže v budúcnosti už nebudeme musieť vykonávať skúšky alebo skúmať možné aktualizácie výroby na skutočnej montážnej linke," sú slová José Terrades, inžiniera oddelenia simulácií.

Virtuálne továrne umožnia Fordu zobraziť náhľad a optimalizovať montáž nových modelov v ľubovoľnej továrni kdekoľvek na svete. Vďaka pokročilej simulácii a virtuálnym prostrediam má už Ford túto technológiu k dispozícii.

"Vo virtuálnom prostredí dokážeme zložiť kompletné vozidlá. Podobá sa to obrovskej skladačke. Dokážeme zhodnotiť výrobu do posledného detailu," vraví Nick Newman, implementačný manažér nemeckého Forda. Lídrom v oblasti vývoja virtuálnych prostredí je továreň v španielskej Valencii.

Počítačová simulácia montážneho procesu umožní otestovať proces výroby ešte pred tým, ako dôjde k investovaniu do zdrojov potrebných na reálnu výrobu.

Ford virt tovaren Ford virt tovaren
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.