Ford pripravuje virtuálnu továreň

Štvrtok, 02 august 2012

Ford vyvíja kompletnú virtuálnu továreň na simuláciu výroby na montážnej linke a na zlepšenie v oblasti kvality a nákladov. Počítačová simulácia umožní konštruktérom spolupracovať na virtuálnej výrobe a interaktívnej 3D analýze, pričom spoločnosť čerpá z 15ročných skúseností svojej počítačovej simulácie, keďže už v roku 1997 začala používať počítačové simulácie na plánovanie montáže vozidiel.

Ford virt tovaren
Počítačová simulácia výroby na montážnej linke Fordu zlepší kvalitu a zníži náklady

Európska odnož Fordu vyvíja kompletnú virtuálnu továreň na simuláciu celého procesu výroby na montážnej linke. Automobilka si sľubuje, že vytvorenie počítačových simulácií kompletných procesov výroby automobilov zlepší celkovú kvalitu a zníži výrobné náklady.

"Začali sme pracovať na projekte našej virtuálnej továrne, takže v budúcnosti už nebudeme musieť vykonávať skúšky alebo skúmať možné aktualizácie výroby na skutočnej montážnej linke," sú slová José Terrades, inžiniera oddelenia simulácií.

Virtuálne továrne umožnia Fordu zobraziť náhľad a optimalizovať montáž nových modelov v ľubovoľnej továrni kdekoľvek na svete. Vďaka pokročilej simulácii a virtuálnym prostrediam má už Ford túto technológiu k dispozícii.

"Vo virtuálnom prostredí dokážeme zložiť kompletné vozidlá. Podobá sa to obrovskej skladačke. Dokážeme zhodnotiť výrobu do posledného detailu," vraví Nick Newman, implementačný manažér nemeckého Forda. Lídrom v oblasti vývoja virtuálnych prostredí je továreň v španielskej Valencii.

Počítačová simulácia montážneho procesu umožní otestovať proces výroby ešte pred tým, ako dôjde k investovaniu do zdrojov potrebných na reálnu výrobu.

Ford virt tovaren Ford virt tovaren
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.