GM mení stratégiu: Chevrolet v Európe končí

Nedeľa, 08 december 2013

Keď bolo kórejské Daewoo v úzkych, prišiel General Motors a továreň pred krachom zachránil. Dal jej vitamínové injekcie v podobe masívnej podpory a nového rozmachu a aj imidžu. Inak povedané – pohltil kórejskú automobilku. Pod krídlami Chevroletu potom kórejsko-americká značka fungovala ako hodinky najlepšej značky. V komplexe General Motors však sem-tam niečo zaškrípalo. Aby sa mechanizmus nezadrel, americký obor sa rozhodol: Chevrolet v strednom segmente v Európe končí.

Chevrolet Malibu
Na vrchole ponuky Chevroletu v Európe bol luxusný model strednej triedy Malibu

Rozhodnutie, ktoré sa zrejme nerodilo ľahko, je teda na svete a od začiatku roka 2016 bude GM bojovať o priazeň zákazníkov na veľkých trhoch v Európe svojimi značkami Opel a Vauxhall. Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe.

Hlavnými značkami General Motors (GM) v Európe budú Opel a Vauxhall a Chevrolet sa v tomto regióne sústredí na ikonické produkty a podporí v segmente premium značku Cadillac tak, aby v Európe expandovala.

Chevrolet pôsobí v Európe od roku 2005. Potom, čo prevzal od Daewoo jeho modely, pridal k nim vlastnú produkciu - modely Aveo, Cruze a aj Malibu. Prvé dva vyrábal Chevrolet v Kórei, Malibu v USA. O nich je známe, že majú dosť spoločného s Oplom. Aj keď sa predávajú za nižšiu cenu ako Opel, ich predaj klesá. Chevrolet a Opel si navzájom konkurujú a tak s tým bolo treba niečo urobiť. Práve ukončenie pôsobenia Chevroletu na európskom trhu by mohlo pozdvihnúť predaj dvojice Opel/Vauxhall, ale aj Cadillacu, a využiť na to aj existujúcu predajnú sieť Chevroletu.

Chevrolet ako štvrtá najväčšia globálna automobilová značka sa namiesto toho sústredí v západnej a východnej Európe na predaj vybraných ikonických modelov ako Corvette a Camaro. Široké spektrum masových produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov. V Európe sa tak posilnia Opel a Vauxhall a zredukuje sa predaj značiek Opel a Chevrolet v západnej a strednej Európe.

Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť. V ponuke má byť sedan ATS, nový sedan CTS, crossover SRX, i predaj výbehových modelov kupé a kombi CTS. Očakáva sa aj príchod nástupcov veľkého SUV Escalade a nových karosárskych verzií ATS a CTS

Majitelia Chevroletov sa nemusia znepokojovať, že čo bude s modelmi ako Matiz, Kalos, Lacetti, Tacuma, Epica, či novších Spark, Aveo, Cruze, Captiva, Malibu, Orlando a Trax. Automobilka im bude naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a servis na ich Chevrolety a na vozidlá kúpené odteraz do konca roka 2015 - tak znie uistenie prezidenta a výkonného riaditeľa Chevrolet Europe Thomasa Sedrana.

Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."