GM mení stratégiu: Chevrolet v Európe končí

Nedeľa, 08 december 2013

Keď bolo kórejské Daewoo v úzkych, prišiel General Motors a továreň pred krachom zachránil. Dal jej vitamínové injekcie v podobe masívnej podpory a nového rozmachu a aj imidžu. Inak povedané – pohltil kórejskú automobilku. Pod krídlami Chevroletu potom kórejsko-americká značka fungovala ako hodinky najlepšej značky. V komplexe General Motors však sem-tam niečo zaškrípalo. Aby sa mechanizmus nezadrel, americký obor sa rozhodol: Chevrolet v strednom segmente v Európe končí.

Chevrolet Malibu
Na vrchole ponuky Chevroletu v Európe bol luxusný model strednej triedy Malibu

Rozhodnutie, ktoré sa zrejme nerodilo ľahko, je teda na svete a od začiatku roka 2016 bude GM bojovať o priazeň zákazníkov na veľkých trhoch v Európe svojimi značkami Opel a Vauxhall. Značka Chevrolet už nebude v strednom segmente zastúpená kvôli náročnému obchodnému modelu a zložitej ekonomickej situácii v Európe.

Hlavnými značkami General Motors (GM) v Európe budú Opel a Vauxhall a Chevrolet sa v tomto regióne sústredí na ikonické produkty a podporí v segmente premium značku Cadillac tak, aby v Európe expandovala.

Chevrolet pôsobí v Európe od roku 2005. Potom, čo prevzal od Daewoo jeho modely, pridal k nim vlastnú produkciu - modely Aveo, Cruze a aj Malibu. Prvé dva vyrábal Chevrolet v Kórei, Malibu v USA. O nich je známe, že majú dosť spoločného s Oplom. Aj keď sa predávajú za nižšiu cenu ako Opel, ich predaj klesá. Chevrolet a Opel si navzájom konkurujú a tak s tým bolo treba niečo urobiť. Práve ukončenie pôsobenia Chevroletu na európskom trhu by mohlo pozdvihnúť predaj dvojice Opel/Vauxhall, ale aj Cadillacu, a využiť na to aj existujúcu predajnú sieť Chevroletu.

Chevrolet ako štvrtá najväčšia globálna automobilová značka sa namiesto toho sústredí v západnej a východnej Európe na predaj vybraných ikonických modelov ako Corvette a Camaro. Široké spektrum masových produktov bude naďalej predávať v Rusku a v Spoločenstve nezávislých štátov. V Európe sa tak posilnia Opel a Vauxhall a zredukuje sa predaj značiek Opel a Chevrolet v západnej a strednej Európe.

Značka Cadillac, ktorá finalizuje plány expanzie na európskom trhu, v priebehu najbližších troch rokov posilní a rozšíri svoju predajnú sieť. V ponuke má byť sedan ATS, nový sedan CTS, crossover SRX, i predaj výbehových modelov kupé a kombi CTS. Očakáva sa aj príchod nástupcov veľkého SUV Escalade a nových karosárskych verzií ATS a CTS

Majitelia Chevroletov sa nemusia znepokojovať, že čo bude s modelmi ako Matiz, Kalos, Lacetti, Tacuma, Epica, či novších Spark, Aveo, Cruze, Captiva, Malibu, Orlando a Trax. Automobilka im bude naďalej poskytovať záruku, náhradné diely a servis na ich Chevrolety a na vozidlá kúpené odteraz do konca roka 2015 - tak znie uistenie prezidenta a výkonného riaditeľa Chevrolet Europe Thomasa Sedrana.

Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.