GM predstavil centrálny airbag

Piatok, 07 október 2011

Spočiatku tu bol len jeden airbag, pre vodiča. Potom aj pre spolujazdca. Neskôr aj bočné a hlavové, či priebežné okenné. Poslednou novinkou bol kolenný airbag pre vodiča, v poradí ako siedmy. Úplne novým je predný centrálny airbag z dielne General Motors, bezpečnostný prvok, ktorý môže ochrániť vodiča a predného spolujazdca pri bočnom náraze.

GM centrálny airbag
Predný centrálny airbag od General Motors má chrániť cestujúcich na predných sedadlách

General Motors predstavuje prvý predný centrálny airbag, nafukovací ochranný prvok navrhnutý tak, aby pomáhal chrániť vodiča a spolujazdca pri hlboko zasahujúcich bočných nárazoch, keď postihnutý cestujúci sedí na opačnej, nárazom nezasiahnutej strane vozidla.

Predný centrálny airbag sa bude montovať do modelov Buick Enclave, GMC Acadia a Chevrolet Traverse, crossoverov strednej triedy od modelového roku 2013. Bude súčasťou štandardnej výbavy modelov Acadia a Traverse s elektricky ovládanými sedadlami a všetkých variantov modelu Enclave.

Predný centrálny airbag sa nafukuje z pravého boku vodičovho sedadla a samočinne sa lokalizuje medzi predné sedadlá blízko stredu vozidla. Tento airbag je skonštruovaný tak, aby poskytoval ochranu pri bočných nárazoch na spolujazdcovu stranu vozidla, keď vodič je jedinou osobou na predných sedadlách. Súčasne slúži ako absorbér energie medzi vodičom a spolujazdcom v prípade bočného nárazu z ktorejkoľvek strany. Predpokladá sa, že tento airbag bude prospešný aj v prípade prevrátenia vozidla.

GM centrálny airbag
Predný centrálny airbag by sa mohol stať súčasťou hodnotenia nárazových testov

Keďže žiadny zádržný systém nedokáže pôsobiť na všetky časti tela a predísť tak všetkým potenciálnym zraneniam, predný centrálny airbag je skonštruovaný tak, aby pôsobil spolu s ďalšími airbagmi a bezpečnostnými pásmi a spoločne tak vytvárali komplexný zádržný systém.

Autor: J. Goldberger
Foto: General Motors
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."