Goodyear Eagle F1 Asymetric 5: Bezpečnejšie a komfortnejšie

Sobota, 04 máj 2019

Pokrok čas nezastaví, a tak aj najnovšie univerzálne pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 vďaka novým technológiám ponúkajú viac pohodlia pri jazde, lepšie brzdné vlastnosti na mokrej vozovke a tiež lepšiu ovládateľnosť na suchom povrchu. Nová pneumatika nahrádza doterajší rad Eagle F1 Asymmetric 3.

1 Goodyear Eagle F1 SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport na cesty i na šport

Nové technológie umožnili významné zvýšenie brzdného výkonu na mokrom povrchu a lepšej ovládateľnosti na suchej vozovke, a to bez akýchkoľvek ústupkov ohľadom pohodlia pri jazde alebo hlučnosti. Určené sú pre rastúci trh vysoko výkonných pneumatík (UHP). Spolu bude na trhu 61 rozmerov a Goodyear ich uvedie na trh medzi februárom a decembrom 2019 ako výbavu pre širokú škálu automobilov od VW Golf až po Porsche 911.

Vo svojich najmodernejších univerzálnych letných pneumatikách využil Goodyear rad nových technológií, ktoré umožnili významne zdokonaliť brzdný výkon na mokrom povrchu a ovládateľnosť na suchom povrchu. Za kvalitou nových pneumatík stojí vlastný vývoj vysoko ušľachtilej zmesi, ktorá pneumatikám prepožičiava vynikajúce správanie na mokrom i suchom povrchu.

Pneumatiky sú konštruované tak, že pri brzdení sa zväčšuje ich styčná plocha s vozovkou. Ponúkajú tak väčší kontakt s povrchom vozovky, čo prispieva k skráteniu brzdnej dráhy v porovnaní s pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3 o štyri percentá.

2 Goodyear Eagle F1 Asymetric 5
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 – vyššia bezpečnosť a komfort

V úsilí o ďalšie zvýšenie výkonnosti pneumatík sa Goodyear zameral aj na obmedzenie ohybu a prenosu priečnych síl v oblasti behúňa. Výsledná precízna reakcia v zákrutách, lepšia trakcia a ničím nerušená akcelerácia pomohli zlepšiť ovládateľnosť vozidla. To posilnilo aj spätnú väzbu medzi vodičom a vozidlom.

Prvých 51 rozmerov pneumatík Eagle F1 Asymmetric 5 uvedie Goodyear na trh do mája 2019, ďalších desať potom medzi júnom a decembrom 2019. Goodyear ponúkne nové pneumatiky s priemerom 17 "až 22", šírkou 205 až 315 milimetrov a bočným profilom 50 až 25, čím uspokojí širokú škálu modelov a značiek automobilov.

Goodyear uvádza na trh aj nový rad pneumatík Eagle F1 SuperSport určených tak pre jazdu na ceste ako aj na pretekársku dráhu. V ponuke budú tri typy s označením SuperSport, SuperSport R a SuperSport RS. Na trh sa dostanú postupne do decembra tohto roku. Určené sú pre modely počnúc od VW Golf GTI po Porsche 911 GT2 RS.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."