Goodyear Eagle F1 Asymetric 5: Bezpečnejšie a komfortnejšie

Sobota, 04 máj 2019

Pokrok čas nezastaví, a tak aj najnovšie univerzálne pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 vďaka novým technológiám ponúkajú viac pohodlia pri jazde, lepšie brzdné vlastnosti na mokrej vozovke a tiež lepšiu ovládateľnosť na suchom povrchu. Nová pneumatika nahrádza doterajší rad Eagle F1 Asymmetric 3.

1 Goodyear Eagle F1 SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport na cesty i na šport

Nové technológie umožnili významné zvýšenie brzdného výkonu na mokrom povrchu a lepšej ovládateľnosti na suchej vozovke, a to bez akýchkoľvek ústupkov ohľadom pohodlia pri jazde alebo hlučnosti. Určené sú pre rastúci trh vysoko výkonných pneumatík (UHP). Spolu bude na trhu 61 rozmerov a Goodyear ich uvedie na trh medzi februárom a decembrom 2019 ako výbavu pre širokú škálu automobilov od VW Golf až po Porsche 911.

Vo svojich najmodernejších univerzálnych letných pneumatikách využil Goodyear rad nových technológií, ktoré umožnili významne zdokonaliť brzdný výkon na mokrom povrchu a ovládateľnosť na suchom povrchu. Za kvalitou nových pneumatík stojí vlastný vývoj vysoko ušľachtilej zmesi, ktorá pneumatikám prepožičiava vynikajúce správanie na mokrom i suchom povrchu.

Pneumatiky sú konštruované tak, že pri brzdení sa zväčšuje ich styčná plocha s vozovkou. Ponúkajú tak väčší kontakt s povrchom vozovky, čo prispieva k skráteniu brzdnej dráhy v porovnaní s pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3 o štyri percentá.

2 Goodyear Eagle F1 Asymetric 5
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 – vyššia bezpečnosť a komfort

V úsilí o ďalšie zvýšenie výkonnosti pneumatík sa Goodyear zameral aj na obmedzenie ohybu a prenosu priečnych síl v oblasti behúňa. Výsledná precízna reakcia v zákrutách, lepšia trakcia a ničím nerušená akcelerácia pomohli zlepšiť ovládateľnosť vozidla. To posilnilo aj spätnú väzbu medzi vodičom a vozidlom.

Prvých 51 rozmerov pneumatík Eagle F1 Asymmetric 5 uvedie Goodyear na trh do mája 2019, ďalších desať potom medzi júnom a decembrom 2019. Goodyear ponúkne nové pneumatiky s priemerom 17 "až 22", šírkou 205 až 315 milimetrov a bočným profilom 50 až 25, čím uspokojí širokú škálu modelov a značiek automobilov.

Goodyear uvádza na trh aj nový rad pneumatík Eagle F1 SuperSport určených tak pre jazdu na ceste ako aj na pretekársku dráhu. V ponuke budú tri typy s označením SuperSport, SuperSport R a SuperSport RS. Na trh sa dostanú postupne do decembra tohto roku. Určené sú pre modely počnúc od VW Golf GTI po Porsche 911 GT2 RS.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."