Goodyear pre mega návesy

Utorok, 21 november 2017

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh novinku - pneumatiky s rozmerom 19,5 palca pre odľahčené mega návesy so zaťažením10 ton na nápravu.

Goodyear pre mega náves
Goodyear vyvinul nové 19,5 palcové pneumatiky pre odľahčenie mega návesov

Nové pneumatiky vyvinul Goodyear v spolupráci s popredným výrobcom odľahčených návesov, spoločnosťou Berger. Výhodou nových návesových pneumatík je, že pomôžu operátorom zvýšiť nosnosť vozidiel. Nové pneumatiky Goodyear pre spoločnosť Berger umožňujú zvýšiť nosnosť mega návesov a znížiť náklady na prevádzku.

Nové pneumatiky pomenované Fuelmax T 435/50R19.5 HL 164K vyvinul Goodyear s cieľom zvýšiť hmotnostnú kapacitu mega návesov so zdvojenou nápravou. Majú menší polomer rotácie a vyhovujú pre nápravový tlak 10 ton. Ich ďalší veľký prínos pre prevádzkovateľa spočíva v úspore poplatkov za využitie komunikácií v niektorých krajinách, ako napríklad v Nemecku alebo Švajčiarsku, kde sú štvornápravové kombinácie spoplatnené menej ako vozidlá s piatimi nápravami.

V porovnaní s bežnou 40- tonovou súpravou s 27- tonovým trojnápravovým návesom a celkovo piatimi nápravami môže prevádzkovateľ vozového parku so štvornápravovými súpravami s celkovou hmotnosťou 38ton, do ktorých je zapojený náves BergerEcotrail s 20- tonovým podvozkom a dvojitou nápravou, ročne len na poplatkoch v Nemecku ušetriť až 2160 eur (pri ročne najazdených 120 tisíc kilometroch na spoplatnených komunikáciách v Nemecku). Vozidlo navyše disponuje celkovou prepravnou kapacitou 25 ton, pričom vlastná hmotnosť odľahčeného tandemového mega návesu BergerEcotrail predstavuje iba 4,7 tony.

"Naším cieľom bolo zvýšiť prípustné zaťaženie nápravy na 10 ton, a na to sme potrebovali pneumatiky so záťažovým indexom 164 (5000 kg). V podobe pneumatík Fuelmax T HighLo od spoločnosti Goodyear máme teraz prémiový výrobok, ktorý nám umožňuje presne splniť požiadavky našich zákazníkov," zdôvodňuje prednosti nových pneumatík Armin Lechner, hlavný produktový manažér spoločnosti Berger.

Pneumatiky High Load Goodyear Fuelmax T 435/50R19,5 HL 164K sú prvými prémiovými nákladnými pneumatikami tohto rozmeru a záťažového indexu. Goodyear spolupracuje dlhodobo s týmto rakúskym výrobcom návesov a Berger sa tak stane prvým výrobcom, ktorý bude môcť nové pneumatiky využiť v prvovýrobe.

(janGold)
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.