Goodyear: Pre veľké autoparky FuelMax a KMax

Štvrtok, 29 december 2016

Podľa spoločnosti Goodyear používanie pneumatík FuelMAX a KMax prináša dopravcom najväčšie úspory. K tomuto záveru prišla spoločnosť po tom, ako španielsky dopravca Marcotran vyčíslil úspory, ktoré mu používanie týchto pneumatík prináša. Výsledky vychádzajú z dlhodobých testov spoločnosti.

Kamión Marcotranu

Španielsky dopravca Marcotran vyčíslil úspory, ktoré mu prinášajú nákladné pneumatiky Goodyear FuelMax a KMax. Pri svojich vlastných porovnávacích testoch dospel k záveru, že na určitých trasách môže pri použití pneumatík FuelMax ušetriť ročne takmer 1000 eur na jedno vozidlo, zatiaľ čo pneumatiky KMax mu prinášajú vďaka vysokému kilometrovému výkonu úspory na iných trasách.

Výsledky zahŕňajú celoeurópsky autopark Marcotranu, ktorý má 700 nákladných vozidiel a 1200 návesov a je v prevádzke na rôznych trasách od všedných regionálnych prepráv až po najdlhšiu trasu medzi Španielskom a Moskvou. Celá flotila je v súčasnosti vybavená prevažne pneumatikami Goodyear FuelMax optimalizovanými na nízku hodnotu valivého odporu.

Cieľom testov tak bolo porovnať reálne dosiahnutú úsporu paliva a skutočné zníženie nákladov na pneumatiky vďaka dlhšiemu kilometrovému výkonu. Výsledky ukázali, že oba rady pneumatík značky Goodyear napomáhajú znižovať celkové náklady na vlastníctvo vozidiel.

Odhadovaný celkový kilometrový výkon pneumatík KMax je približne 240 tisíc kilometrov v prípade pneumatík na hnanú nápravu a 450 tisíc km v prípade návesových pneumatík. Pre pneumatiky FuelMax je to približne 220 tisíc km pri pneumatikách na hnanú nápravu a 350 tisíc km v prípade návesových pneumatík. Potenciálna finančná úspora vďaka vysokému kilometrovému výkonu by tak pri pneumatikách KMax predstavovala ročne 287,70 eur na vozidlo v porovnaní s kombináciou pneumatík FuelMax na všetkých nápravách.

Spotreba paliva s pneumatikami FuelMax predstavovala 30,38 l/100 km, zatiaľ čo pri kombinácii pneumatík KMax na všetkých nápravách to bolo 31,58 litra. Z toho pre FuelMax vyplýva v porovnaní s pneumatikami KMax ročná úspora nákladov na palivo vo výške 1252 eur. To dokazuje komparatívne výhody pneumatík KMax ohľadom kilometrového výkonu a pneumatík FuelMax zase čo do úspor paliva.

Testy priniesli záver, že pri použití pneumatík FuelMax na vybraných dopravných trasách spoločnosti Marcotran by dopravca mohol na palive ušetriť celkom 964 eur ročne na jedno vozidlo. Pneumatiky KMax však vďaka pôsobivej hodnote kilometrového výkonu naďalej predstavujú prednostnú voľbu pri prepravách, pri ktorých je hlavným výkonnostným kritériom dĺžka trasy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Goodyear
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.