GT1 na Slovakia Ringu. Výhercovia už so vstupenkami.

Sobota, 09 jún 2012

Dnešné sobotňajšie a zajtrajšie nedeľňajšie preteky špeciálov GT1 na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni sú štvrtým podujatím z deviatich zaradených do tohtoročného kalendára. Tri predchádzajúce sa konali vo Francúzsku, Belgicku a Španielsku.

GT1
Špeciály najzvučnejších svetových výrobcov sa od dnes predstavia na Slovakia Ringu

Na okruhu pri Orechovej Potôni uvidia diváci silné vyše päťstokoňové pretekárske špeciály tých najzvučnejších svetových výrobcov automobilov: Ferrari, Porsche, Lamborghini, Audi, Aston Martin, BMW, Ford, McLaren a Mercedes. Každá značka bude mať na štarte dva automobily, takže na 5922 metrovom okruhu bude jazdiť osemnásť najrýchlejších plechových áut, ktoré brázdia svetové i európske okruhy.

Po piatkových voľných tréningoch vstupuje podujatie Matador GT1 Racing Weekend na Slovakia Ringu v sobotu predpoludním už do "ostrej" fázy. O pol dvanástej sa už pôjde v GT1 naostro. Na programe sú dvojhodinové kvalifikačné preteky. Body do priebežnej klasifikácie získavajú však len prví traja v cieli. Sú však zároveň kvalifikáciou pre postavenie na štarte do nedeľňajších hlavných pretekov. Ich štart bude o 14,45 a rovnako ako sobotňajšie kvalifikačné aj tie v nedeľu sa jazdia na dve hodiny.

V rámci bohatého športového víkendu sa budú jazdiť aj majstrovstvá Slovenska a Maďarska v divízii do 2000 a nad 2000 cm³. Jazdiť sa bude aj značkový seriál Lotus Cup Eastern Europe, tiež preteky formúl divízií 2 a 3, ale aj preteky Swift Suzuki Bio Cupu. Tiež preteky seriálu Vizio Porsche GT3 Challenge na autách Porsche 997 GT Cup. Na svoje si popri množstve pretekov prídu aj rodiny s deťmi, pre ktoré organizátori pripravili bohatý a zaujímavý program.

Pred podujatím Matador GT1 Racing Weekend na Slovakia Ringu sme položili návštevníkom nášho portálu súťažnú otázku: Kde sa nachádza jediný slovenský profesionálny pretekársky okruh Slovakia Ring? Spomedzi tých, čo poslali správne odpovede, že v Orechovej Potôni, sme vyžrebovali nasledovné mená: Daniel Ilavský, Rovinka, Martin Čavrnoch, Ružomberok, Ľubomír Ďuriš, Bratislava, Radim Slezák, Senica, Jana Soboličová, Bratislava a Alexandra Vargová, Horná Potôň. Každý z nich dostal po dve vstupenky, ku ktorým im blahoželáme!

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.