Homola na záverečných pretekoch seriálu TCR v Barcelone

Sobota, 09 október 2021

Najprestížnejší európsky seriál cestovných automobilov TCR Europe má pred sebou záverečné podujatie sezóny. Začalo sa piatok tento víkend na okruhu Catalunya v španielskej Barcelone. Slovensko tu zastupuje automobilový pretekár Matej Homola.

Homola
Matej Homola na belgickom pretekárskom okruhu Spa-Francorchamps

Počas tohto víkendu štartuje záverečný v poradí ôsmy pretekársky víkend prestížneho automobilového seriálu TCR. Významnú rolu v ňom má slovenský pretekár Matej Homola. Už od pretekov v belgickom Spa-Francorchams sa mu darí a získava dosť bodov. Má jedno víťazstvo a jedno druhé miesto . Z posledných pretekov Barcelony by si rád pripísal ďalšie body a chcel stáť na pódiu.

Homolovi sa v Barcelone minulý rok darilo, keď zajazdil v kvalifikácii najrýchlejší čas a získal pole position. Tento rok bude to bude náročnejšie. Nielen, že je tu ďalších 23 jazdcov, ktorí majú rovnaké ciele, ale aj jeho pretekárske auto je stále znevýhodnené kvôli dovažovaniu a dorovnávaniu áut v štartovom poli zmenou nastavení. Chýba mu tak rýchlosť na rovinkách, ktoré sú v Barcelone dve a sú veľmi rýchle.

"Na rovinkách síce strácame, ale môj Hyundai i30 N TCR je neskutočne silný v technickej časti trate, kde sa budem snažiť bojovať a získavať výhodu. Sezónu skrátka chceme ako tím zakončiť najlepšie ako vieme a posunúť sa v celkovom hodnotení čo najvyššie," dodáva Maťo.

Slovenský pretekár má aktuálne na svojom konte 163 bodov. K dispozícii je ešte 90 bodov. Desať bodov za najrýchlejšieho jazdca kvalifikácie a dvakrát 40 bodov za víťazstvo v pretekoch.

Cieľ na tento víkend má jednoznačný. V kvalifikácii skončiť v TOP 10 a aspoň v jedných pretekoch na pódiu. Preteky bude možné sledovať online na Facebooku a YouTube, naživo aj na tcr-series.tv. Preteky bude vysielať aj nová slovenská športová stanica JOJ Šport. Prvé preteky pôjdu na tejto stanici v nedeľu zo záznamu pred štartom druhých pretekov víkendu. Druhé preteky v nedeľu už bude televízia JOJ Šport vysielať naživo (13,45 h).

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.