Homola v záverečných pretekoch seriálu TCR siedmy

Pondelok, 11 október 2021

Seriál automobilových pretekov TCR Europe zakončilo podujatie v španielskej Barcelone. Záverečné podujatie sezóny vrcholného európskeho seriálu cestovných automobilov na okruhu Catalunya prinieslo slovenskému pretekárovi Matejovi Homolovi v sobotňajších pretekoch 13. a v nedeľu 7.miesto.

Homola
Matej Homola pred pretekmi na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya

Piatkové voľné tréningy naznačovali, že Maťovi by sa mohol podariť jeho predpretekový cieľ, že by dokončil kvalifikáciu v prvej desiatke. Testoval rôzne nastavenia, no stále bojoval s nedotáčavosťou, ktorú sa nepodarilo celkom odstrániť ani do kvalifikácie. Prvý tréning skončil Homola na 10. mieste a v druhom na 18. priečke.

Podobný výsledok sa zopakoval aj v kvalifikácii. Homola v prvej kvalifikácii zajazdil len 17. najrýchlejší čas, hoci na prvého mu chýbalo len 1,2 s a na postup do Q2 0,2 s.

"Bojoval som, ako sa len dalo. Na takto rýchlom okruhu je aj podľa výsledkov vidieť, že môjmu autu chýba rýchlosť na rovinkách a v tých technických pasážach to skrátka nedoženiem," povedal Homola po kvalifikácii.

Prvé preteky víkendu boli naplánované na sobotu. Homola štartoval zo 17. priečky. Boli to opäť raz preteky plné kontaktov a slovenský pretekár sa zodpovednou jazdou vyhol viacerým kontaktom.

Niekoľko áut predbehol a dostal sa na 13. miesto. Mal na to, aby sa dostal ešte aspoň pred ďalšieho pretekára, ale nestálo to za riziko, aby skončil mimo trať. V boji o 12. miesto uvažujete pretekár inak, ako keď bojujete o miesto na pódiu.

Do nedeľňajších pretekov štartoval Homola zo 14. priečky. Mal veľmi dobrý štart, ale pred prvou zákrutou ho zavreli iní jazdci. Chvíľku jazdil na 9. priečke, no pneumatiky mali toho po stíhacej jazde dosť a tak do cieľa prišiel na 10. mieste. Po viacerých penalizáciách sa slovenský pretekár v oficiálnom hodnotení umiestnil na 7. mieste.

"Dnes ma auto poslúchalo lepšie ako v sobotu. Je mi ľúto, že z posledných pretekov sezóny si neveziem domov viac bodov. Myslím si však, že aj so znevýhodneným autom dokážem dobre zajazdiť. Chcem sa poďakovať všetkým partnerom, vďaka ktorým sme mohli túto sezónu absolvovať. Tiež môjmu inžinierovi Jarovi Krajčimu a Jantar Teamu s podporou Janík Motorsport," povedal slovenský reprezentant.

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.