Honda Accord: päťhviezdičkový model

Štvrtok, 04 december 2008

Model Accord japonskej automobilky Honda podstúpila demolačný crash test v stredisku EuroNCAP. Obstál vynikajúco, keď nový Accord bol ohodnotený piatimi hviezdičkami.

Honda Accord Honda Accord

Nová Honda Accord obstála vynikajúco v hodnotení úrovne bezpečnosti v triede veľkých rodinných automobilov podľa nového systému hodnotenia testov EuroNCAP, keď tento model získal päť hviezdičiek za ochranu dospelých cestujúcich, 4 hviezdičky za ochranu detí v aute a 3 hviezdičky za ochranu chodcov. Organizácia EuroNCAP navyše po prvýkrát v histórii zverejnila aj výsledky hodnotenia bezpečnosti osôb na predných sedadlách a model Accord dosiahol tu výsledok hodnotenia 2,26 zo 4, čo je veľmi dobrý výsledok.

Honda Accord

Hmatateľným výsledkom crash testu novej generácie Hondy Accord je, že priestor pre posádku počas nárazu zostal stabilný. Kabína poskytuje pre vodiča i spolujazdca dobrú ochranu v oblasti stehenných kostí i kolien. Za ochranu členov posádky v kabíne pri čelnom náraze získal Accord 14 z možných 16 bodov. Zníženie o dva body spôsobil fakt, že oblasť hrudníka u spolujazdca bola ohrozená viac, zatiaľ čo u vodiča sa zaznamenal dobrý výsledok. Pri hodnotení bočného nárazu chýbal Honde do maximálneho počtu jeden bod z maximálne možných. V teste nárazu bokom na stĺp získal Accord plný počet dvoch bodov a za pripomínač nezapnutia bezpečnostných pásov tri body. Spolu s ďalšími hodnoteniami získala Honda Accord 35 bodov a päťhviezdičkové ohodnotenie.

Výsledky testu Hondy Accord novej generácie potvrdili, že nový Accord patrí medzi špičku veľkých rodinných automobilov z pohľadu kombinovanej ochrany dospelých, detí i chodcov. Navyše tento model disponuje mnohými veľmi modernými a účinnými prvkami aktívnej bezpečnosti, ktorými je vybavený. Výsledok testu podľa viceprezidenta spoločnosti Honda Motor Europe Kena Keira odráža bezpečnostnú technológiu, ktorá je zhmotnením cieľov Hondy zaistiť bezpečnosť tak pre posádku ako aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.