Honda Accord: päťhviezdičkový model

Štvrtok, 04 december 2008

Model Accord japonskej automobilky Honda podstúpila demolačný crash test v stredisku EuroNCAP. Obstál vynikajúco, keď nový Accord bol ohodnotený piatimi hviezdičkami.

Honda Accord Honda Accord

Nová Honda Accord obstála vynikajúco v hodnotení úrovne bezpečnosti v triede veľkých rodinných automobilov podľa nového systému hodnotenia testov EuroNCAP, keď tento model získal päť hviezdičiek za ochranu dospelých cestujúcich, 4 hviezdičky za ochranu detí v aute a 3 hviezdičky za ochranu chodcov. Organizácia EuroNCAP navyše po prvýkrát v histórii zverejnila aj výsledky hodnotenia bezpečnosti osôb na predných sedadlách a model Accord dosiahol tu výsledok hodnotenia 2,26 zo 4, čo je veľmi dobrý výsledok.

Honda Accord

Hmatateľným výsledkom crash testu novej generácie Hondy Accord je, že priestor pre posádku počas nárazu zostal stabilný. Kabína poskytuje pre vodiča i spolujazdca dobrú ochranu v oblasti stehenných kostí i kolien. Za ochranu členov posádky v kabíne pri čelnom náraze získal Accord 14 z možných 16 bodov. Zníženie o dva body spôsobil fakt, že oblasť hrudníka u spolujazdca bola ohrozená viac, zatiaľ čo u vodiča sa zaznamenal dobrý výsledok. Pri hodnotení bočného nárazu chýbal Honde do maximálneho počtu jeden bod z maximálne možných. V teste nárazu bokom na stĺp získal Accord plný počet dvoch bodov a za pripomínač nezapnutia bezpečnostných pásov tri body. Spolu s ďalšími hodnoteniami získala Honda Accord 35 bodov a päťhviezdičkové ohodnotenie.

Výsledky testu Hondy Accord novej generácie potvrdili, že nový Accord patrí medzi špičku veľkých rodinných automobilov z pohľadu kombinovanej ochrany dospelých, detí i chodcov. Navyše tento model disponuje mnohými veľmi modernými a účinnými prvkami aktívnej bezpečnosti, ktorými je vybavený. Výsledok testu podľa viceprezidenta spoločnosti Honda Motor Europe Kena Keira odráža bezpečnostnú technológiu, ktorá je zhmotnením cieľov Hondy zaistiť bezpečnosť tak pre posádku ako aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.