Honda: budúcnosť hybridných automobilov

Pondelok, 15 september 2008

Pôvodná Honda Insight predstavená v roku 1999 bola pionierom v oblasti hybridných technológií v Európe. Nový Insight znamená prelom z hľadiska dostupnosti hybridných technológií, ktoré prinesú väčšie úspory paliva a hodnotu väčšiemu počtu zákazníkov.

Koncept Insight Koncept Insight

Spoločnosť Honda na autosalóne v Paríži predstaví koncept svojho nového globálneho hybridného automobilu s názvom Insight. Nový hybridný koncept bude vystavený spolu s FCX Clarity, ktorý ku svojmu pohonu využíva palivové články a s konceptom športového hybridu CR-Z. Všetky tri automobily demonštrujú úsilie spoločnosti Honda v oblasti vývoja čistejších pohonných jednotiek.

Spoločnosť Honda hybridné automobily vždy považovala za vhodný most na ceste k vozidlám poháňaným palivovými článkami, ktorých potenciál demonštruje model FCX Clarity. Koncept Insight sa vyznačuje čistými štylistickými líniami prvého produkčného automobilu poháňaného palivovými článkami na svete, pričom tvar oboch automobilov má za cieľ maximalizovať účinnosť ich pohonných jednotiek.

Koncept Insight je štylistickou inšpiráciou produkčnej verzie, ktorá sa dostane do predaja v priebehu roku 2009. Nový model bude zákazníkom ponúkaný za cenu výrazne nižšiu, než je cena dnešných hybridných automobilov. Vďaka tejto unikátnej pozícii na trhu otvorí model Insight prístup k hybridným technológiám novej generácii zákazníkov.

Honda Insight bude profitovať hlavne z významného zníženia cien komponentov systému Integrated Motor Assist (IMA), v dôsledku čoho sa stane najdostupnejším hybridným automobilom súčasnosti. Tento rýdzo hybridný automobil bude ponúkaný ako päťdverový hatchback s priestorom pre päť cestujúcich a bude založený na novovyvinutej platforme. Kompaktnú riadiacu jednotku a batérie inžinieri umiestnili pod podlahu batožinového priestoru, vďaka čomu má model Insight nízke ťažisko a praktickosť porovnateľnú s konvenčnými hatchbackmi.

Insight bude využívať rôzne technológie vrátane asistenčných funkcií pre úspornejšiu jazdu, ktoré zákazníkom umožnia dosiahnuť v reálnej prevádzke veľmi nízku spotrebu. Spoločne s modelom Civic Hybrid sa bude nový automobil vyrábať v Japonsku v meste Suzuka.

Koncept Insight je vyvrcholením dvoch desaťročí výskumu a vývoja v oblasti hybridných benzínových a elektrických systémov. Predaj produkčnej verzie modelu Insight sa rozbehne po celom svete v prvom polroku 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.