Honda Civic Tourer: 13 tisíc km za rekordom

Pondelok, 01 jún 2015

Práve dnes, 1. júna 2015, nasadnú dvaja členovia tímu európskeho výskumu a vývoja spoločnosti Honda do Hondy Civic Tourer a nasmerujú svoju cestu z belgického Aalstu do Holandska a Nemecka a potom cez celý kontinent v smere hodinových ručičiek krajinami Európskej únie. Naspäť sa vrátia po 25 dňoch 25. júna po absolvovaní trasy dlhej 13 614 kilometrov.

1 Honda Civic Tourer
Honda Civic Tourer je odo dneška na cestách po štátoch Európskej únie. Jazdou po 24 krajinách EU chce dokázať, že jej dieselový motor 1,6 i-DTEC má nižšiu spotrebu ako deklaruje jej výrobca a výsledok zapísať ako nový rekord - Guinness World Records.

Honda takto podrobí spotrebu svojho 1,6-litrového motora i-DTEC skutočnému testu v podobe 13 000 kilometrov dlhej jazdy naprieč 24 krajinami EÚ. Cieľom je stanoviť nový svetový rekord v palivovej účinnosti motora a zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

Impulz na pokus o nový rekord dalo viacero nezávislých testov, ktoré potvrdili, že 1,6-litrový motor i-DTEC od Hondy v reálnych jazdných podmienkach prekonával svoju deklarovanú palivovú účinnosť. V snahe zdôrazniť túto skutočnosť si Honda stanovila cieľ ustanoviť nový rekord o ktorý sa v Európe zatiaľ nikto nepokúsil.

Na základe pravidiel pokusu o získanie titulu Guinness World Records musia byť počas celej cesty vo vozidle tí istí dvaja vodiči. Pri tomto pokuse sú nimi Fergal McGrath a Julian Warren z oddelenia výskumu a vývoja európskeho výrobného závodu spoločnosti Honda v britskom Swindone. Kolegami sú už 18 rokov a do výzvy sa prihlásili dobrovoľne. Každý deň najazdia v priemere 592 km za približne 7,5 hodiny.

2 Motor 1,6 i-DTEC
Pohonná jednotka Hondy Civic Tourer má v pokuse o rekord potvrdiť skvelú spotrebu

Oficiálny názov pokusu o získanie titulu Guinness World Records je "Najnižšia spotreba paliva – všetkých 24 susediacich krajín EÚ". Spotreba sa bude merať v l/100 km a v míľach na jeden galón. Ak pokus vyjde, rekord bude platiť pre všetky vozidlá vrátane modelov na hybridný a elektrický pohon. Pri pokuse musí Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC prejsť 24 krajinami EU, musí mať dôkazy o spotrebe vrátane denníka spotreby a prejdenej vzdialenosti, záznamy z GPS, videá, fotografie a podpisy nezávislých svedkov.

Na presné monitorovanie trasy, času a prejdenej vzdialenosti je CivicTourer vybavený sledovacím zariadením, ktoré poskytla spoločnosť Tracker a ktorá sa zaoberá telematikou vozových parkov a vyhľadávaním odcudzených vozidiel. Zariadenie bude v reálnom čase poskytovať informácie o trase, aby spoločnosť Honda mohla poskytnúť kompletné a spoľahlivé dôkazy vo forme dát a splnila tak požiadavky stanovené organizáciou Guinness World Records. Fanúšikovia budú môcť sledovať priebeh pokusu a oboch jazdcov naživo na adrese http://www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.