Honda CR-Z: v Japonsku Autom roka

Pondelok, 29 november 2010

Hybridný automobil Honda CR-Z získal v Japonsku ocenenie Automobil roku 2010-2011. Športový hybrid CR-Z využíva kombináciu benzínového 1,5litrového motora i-VTEC a originálneho systému IMA (Honda Integrated Motor Assist). Vo finále ankety, kam postúpilo vybraných desať automobilov, porazila Honda CR-Z napríklad také esá ako Peugeot RC-Z alebo BMW 5.

Honda CR-Z
Prvenstvo v ankete japonský automobil roka získal hybridný model Honda CR-Z

Honda CR-Z vyniká progresívnym dizajnom, dynamickými jazdnými vlastnosťami a mimoriadne nízkou spotrebou paliva len 5,0 l/100 km v kombinovanom režime. Pre Európanov môže byť víťazstvo športového automobilu v ankete japonské Auto roka prekvapením, v 31. ročnej ankete je to však už piate prvenstvo športovo orientovaného automobilu.

V minulosti si víťazstvo v japonskej ankete odniesli športovo orientované modely Toyota MR2, Nissan Silvia, Mitsubishi FTO a Mazda MX-5. V tohtoročnej sa ocenená Honda CR-Z mohla najviac obávať silného francúzskeho súpera Peugeot RC-Z, ale aj nového BMW radu 5.

Prvenstvo modelu CR-Z ocenil prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Takanobu Ito: Sme veľmi hrdí, že model CR-Z bol v silnej konkurencii ďalších nových modelov vybraný Automobilom roku 2010-2011 v Japonsku. Toto ocenenie je dôkazom, že verejnosť prijala snahu spoločnosti Honda ponúknuť mimoriadnu ohľaduplnosť k životnému prostrediu v podobe hybridného automobilu, s ktorým bude jazda zábavou a ktorý sa bude navyše ponúkať za dostupnú cenu.

Honda CR-Z
Honda CR-Z vyniká športovým dizajnom, jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou

Za 31 rokov existencie ankety Automobil roku v Japonsku značka Honda toto ocenenie získala 11krát, čím predbehla všetkých ostatných výrobcov. Od roku 2000 uspela Honda v tejto ankete celkom šesťkrát.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.