Honda CR-Z: v Japonsku Autom roka

Pondelok, 29 november 2010

Hybridný automobil Honda CR-Z získal v Japonsku ocenenie Automobil roku 2010-2011. Športový hybrid CR-Z využíva kombináciu benzínového 1,5litrového motora i-VTEC a originálneho systému IMA (Honda Integrated Motor Assist). Vo finále ankety, kam postúpilo vybraných desať automobilov, porazila Honda CR-Z napríklad také esá ako Peugeot RC-Z alebo BMW 5.

Honda CR-Z
Prvenstvo v ankete japonský automobil roka získal hybridný model Honda CR-Z

Honda CR-Z vyniká progresívnym dizajnom, dynamickými jazdnými vlastnosťami a mimoriadne nízkou spotrebou paliva len 5,0 l/100 km v kombinovanom režime. Pre Európanov môže byť víťazstvo športového automobilu v ankete japonské Auto roka prekvapením, v 31. ročnej ankete je to však už piate prvenstvo športovo orientovaného automobilu.

V minulosti si víťazstvo v japonskej ankete odniesli športovo orientované modely Toyota MR2, Nissan Silvia, Mitsubishi FTO a Mazda MX-5. V tohtoročnej sa ocenená Honda CR-Z mohla najviac obávať silného francúzskeho súpera Peugeot RC-Z, ale aj nového BMW radu 5.

Prvenstvo modelu CR-Z ocenil prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Takanobu Ito: Sme veľmi hrdí, že model CR-Z bol v silnej konkurencii ďalších nových modelov vybraný Automobilom roku 2010-2011 v Japonsku. Toto ocenenie je dôkazom, že verejnosť prijala snahu spoločnosti Honda ponúknuť mimoriadnu ohľaduplnosť k životnému prostrediu v podobe hybridného automobilu, s ktorým bude jazda zábavou a ktorý sa bude navyše ponúkať za dostupnú cenu.

Honda CR-Z
Honda CR-Z vyniká športovým dizajnom, jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou

Za 31 rokov existencie ankety Automobil roku v Japonsku značka Honda toto ocenenie získala 11krát, čím predbehla všetkých ostatných výrobcov. Od roku 2000 uspela Honda v tejto ankete celkom šesťkrát.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.