Honda Jazz: Made in Europe

Sobota, 10 október 2009

Vyšší dopyt a stále väčšia obľúbenosť najmenšej Hondy Jazz predávanej v Európe prináša dôležitú zmenu: odteraz sa nebude do Európy dovážať z Japonska, ale sa bude vyrábať priamo na starom kontinente, v britskom Swindone. Začatie výroby Hondy Jazz ako ďalšieho modelu v britskej továrni prispelo k zvýšeniu výrobnej kapacity továrne.

Honda Jazz

Malý päťdverový rodinný automobil je jedným z najúspešnejších modelov Honda v Európe – každý rok sa tu predá viac ako 70 000 kusov. Vzhľadom na to, že jedným z pravidiel spoločnosti Honda je vyrábať najpopulárnejšie modely na miestach, kde sú predávané, presúva sa výroba modelu Jazz pre európskych zákazníkov z Japonska do Veľkej Británie.

Do marca 2010 vyrobí továreň spoločnosti Honda vo Swindone 20 000 vozidiel Jazz. Z nich 75 percent je určených pre britský trh a zostávajúcich 25 percent bude vyvezených do 55 krajín v Európe a do ďalších regiónov vrátane Južnej Afriky. Predisponovaním výroby modelu Jazz do Swindonu (vyrábajú sa tu modely Civic a CR-V) dosiahne celkový plánovaný objem výroby továrne v aktuálnom finančnom roku 100 600 vozidiel, napriek tomu je to stále hlboko pod jeho maximálnou kapacitou. Objem výroby by mal ďalej vzrásť v budúcom roku, kedy bude zavedený nový systém výroby troch modelov.

Dopyt po automobiloch ako je Honda Jazz narastá, pretože zákazníci prechádzajú od veľkých modelov s vysokou spotrebou na menšie a úspornejšie, ale praktické automobily. Rôzne vládne stimuly v mnohých európskych krajinách navyše prispeli k výraznému zvýšeniu predaja modelu Jazz, čo viedlo k nárastu dopytu.

Honda Jazz je medzi zákazníkmi populárny a za svoju kvalitu a spoľahlivosť už získal veľké množstvo ocenení. Presun výroby do Veľkej Británie považuje Honda za veľmi významné. Je vyjadrením dôvery pracovníkom a uznaním vysokých štandardov, ktoré továreň vo Swindone dosiahla.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.