Honda predala už 800 tisíc hybridov

Piatok, 27 január 2012

Japonská automobilka Honda prekročila v decembri 2011 v predaji svojich hybridných automobilov 800 tisíc kusov. Tento výsledok dosiahla po 12 rokoch a 2 mesiacoch od začiatku predaja prvej generácie Hondy Insight, ktorý sa v Japonsku začal v novembri 1999. S priemernou spotrebou 2,86 litra na sto kilometrov je spotreba CR-Z najnižšia medzi všetkými vozidlami poháňanými benzínovými motormi i hybridnými pohonmi.

Honda CR-Z
Malé kupé CR-Z kombinuje športovú jazdu a hybridný pohon s manuálnou prevodovkou

Prvou generáciou hybridov Hondy boli modely Insight, Civic Hybrid a Accord Hybrid, ktoré boli vybavené ľahkým a kompaktným hybridným systémom IMA (Integrated Motor Assist). Od uvedenia druhej generácie modelu Insight v roku 2009 predstavila Honda celkom šesť nových hybridných modelov.

Celosvetový predaj hybridných modelov Honda v roku 2011 dosiahol približne 200 000 kusov, čo je oproti roku 2010 nárast o 30 %. Celkový predaj hybridných modelov v posledných troch rokoch presiahol 500 000 kusov. V decembri 2011 pomer hybridných vozidiel predaných v Japonsku presiahol 45 % všetkých nových registrácií vozidiel Honda.

V súčasnosti Honda predáva sedem hybridných modelov v približne 50 krajinách po celom svete. V priebehu jari 2012 bude v severnej Amerike uvedený na trh model ILX, prvý model sesterskej značky Acura, vybavený hybridným systémom. Na Slovenku Honda predáva v súčasnosti tri hybridné modely: Insight 1,3 IMA, Jazz 1,3 IMA Hybrid a CR-Z 1,5 IMA.

Honda CR-Z Honda Jazz hybrid Honda Insight
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.