Honda rieši dopravné zápchy

Piatok, 04 máj 2012

Dopravné zápchy spôsobujú nielen zdržanie na cestách, ale zvyšujú emisie CO2a riziko kolízií. Oberajú ľudí o čas a spôsobujú nervozitu vodičom i celej posádke. Zápchy sú dnes bežné vo väčších mestách, na obchvatoch miest, ale nevyhýbajú sa ani diaľniciam. Práve na diaľniciach sú vari najnepríjemnejšie, pretože sa z nich nedá uniknúť. Práve tento boľavý a v podstate celosvetový problém motorizácie rieši teraz spoločnosť Honda a usiluje sa o dosiahnutie mobility bez dopravných zápch.

Dopravná zápcha
Dopravné zápchy sú dnes bežné v mestách, na obchvatoch miest, ale aj na diaľniciach

Japonská automobilka Honda úspešne vstúpila do vývoja technológie, ktorá dokáže rozpoznať hrozbu dopravnej zápchy a určiť, či spôsob jazdy vozidla môže dopravnú zápchu spôsobiť. V Honde vyvinuli túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy.

V spolupráci s výskumným strediskom pre vedu a technológiu pri tokijskej univerzite vykonala spoločnosť Honda experimentálne testovanie systému využívajúceho technológiu pre detekciu hrozby dopravnej zápchy. Výsledky skúšok preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23 % a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8 %.

Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie sa vodiča a spôsob jeho jazdy môžu prispieť k vytvoreniu dopravnej zápchy.

Technológia riešenia dopravnej zápchy
Obrázok znázorňuje situáciu počas jazdy vozidiel v kolóne. Horný rad ukazuje situáciu pri preťažení v bežnej premávke. Spodný rad vozidiel zasa "hladkú" jazdu s udržiavaním odstupu od vpredu idúceho vozidla, ak vozidlo idúce vzadu je vybavené technológiou nového systému (zelené vozidlo) vyvinutého Hondou.

Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika vzniku dopravnej zápchy a zníženia spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému cloud serverov, ktoré synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu, a to tak, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat ACC, aby sa zachovala konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom.

Aby mohla Honda uviesť túto technológiu do života, začala v týchto dňoch jej testovanie na verejných komunikáciách v Taliansku a Indonézii. Cieľom skúšok bude overiť účinnosť technológie pri minimalizácii dopravných zápch.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.