Honda rieši dopravné zápchy

Piatok, 04 máj 2012

Dopravné zápchy spôsobujú nielen zdržanie na cestách, ale zvyšujú emisie CO2a riziko kolízií. Oberajú ľudí o čas a spôsobujú nervozitu vodičom i celej posádke. Zápchy sú dnes bežné vo väčších mestách, na obchvatoch miest, ale nevyhýbajú sa ani diaľniciam. Práve na diaľniciach sú vari najnepríjemnejšie, pretože sa z nich nedá uniknúť. Práve tento boľavý a v podstate celosvetový problém motorizácie rieši teraz spoločnosť Honda a usiluje sa o dosiahnutie mobility bez dopravných zápch.

Dopravná zápcha
Dopravné zápchy sú dnes bežné v mestách, na obchvatoch miest, ale aj na diaľniciach

Japonská automobilka Honda úspešne vstúpila do vývoja technológie, ktorá dokáže rozpoznať hrozbu dopravnej zápchy a určiť, či spôsob jazdy vozidla môže dopravnú zápchu spôsobiť. V Honde vyvinuli túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy.

V spolupráci s výskumným strediskom pre vedu a technológiu pri tokijskej univerzite vykonala spoločnosť Honda experimentálne testovanie systému využívajúceho technológiu pre detekciu hrozby dopravnej zápchy. Výsledky skúšok preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23 % a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8 %.

Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie sa vodiča a spôsob jeho jazdy môžu prispieť k vytvoreniu dopravnej zápchy.

Technológia riešenia dopravnej zápchy
Obrázok znázorňuje situáciu počas jazdy vozidiel v kolóne. Horný rad ukazuje situáciu pri preťažení v bežnej premávke. Spodný rad vozidiel zasa "hladkú" jazdu s udržiavaním odstupu od vpredu idúceho vozidla, ak vozidlo idúce vzadu je vybavené technológiou nového systému (zelené vozidlo) vyvinutého Hondou.

Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika vzniku dopravnej zápchy a zníženia spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému cloud serverov, ktoré synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu, a to tak, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat ACC, aby sa zachovala konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom.

Aby mohla Honda uviesť túto technológiu do života, začala v týchto dňoch jej testovanie na verejných komunikáciách v Taliansku a Indonézii. Cieľom skúšok bude overiť účinnosť technológie pri minimalizácii dopravných zápch.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.