Honda rieši dopravné zápchy

Piatok, 04 máj 2012

Dopravné zápchy spôsobujú nielen zdržanie na cestách, ale zvyšujú emisie CO2a riziko kolízií. Oberajú ľudí o čas a spôsobujú nervozitu vodičom i celej posádke. Zápchy sú dnes bežné vo väčších mestách, na obchvatoch miest, ale nevyhýbajú sa ani diaľniciam. Práve na diaľniciach sú vari najnepríjemnejšie, pretože sa z nich nedá uniknúť. Práve tento boľavý a v podstate celosvetový problém motorizácie rieši teraz spoločnosť Honda a usiluje sa o dosiahnutie mobility bez dopravných zápch.

Dopravná zápcha
Dopravné zápchy sú dnes bežné v mestách, na obchvatoch miest, ale aj na diaľniciach

Japonská automobilka Honda úspešne vstúpila do vývoja technológie, ktorá dokáže rozpoznať hrozbu dopravnej zápchy a určiť, či spôsob jazdy vozidla môže dopravnú zápchu spôsobiť. V Honde vyvinuli túto technológiu s vedomím, že akcelerácia a spomaľovanie jedného vozidla ovplyvňuje spôsob jazdy ďalších vozidiel za ním, čo môže viesť k vzniku dopravnej zápchy.

V spolupráci s výskumným strediskom pre vedu a technológiu pri tokijskej univerzite vykonala spoločnosť Honda experimentálne testovanie systému využívajúceho technológiu pre detekciu hrozby dopravnej zápchy. Výsledky skúšok preukázali, že systém pomohol zvýšiť priemernú rýchlosť približne o 23 % a znížil spotrebu vzadu idúcich vozidiel o 8 %.

Namiesto poskytovania dopravných informácií, ktoré vodičovi umožňujú vyhnúť sa komplikáciám na ceste, monitoruje systém typické zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla s cieľom určiť, či správanie sa vodiča a spôsob jeho jazdy môžu prispieť k vytvoreniu dopravnej zápchy.

Technológia riešenia dopravnej zápchy
Obrázok znázorňuje situáciu počas jazdy vozidiel v kolóne. Horný rad ukazuje situáciu pri preťažení v bežnej premávke. Spodný rad vozidiel zasa "hladkú" jazdu s udržiavaním odstupu od vpredu idúceho vozidla, ak vozidlo idúce vzadu je vybavené technológiou nového systému (zelené vozidlo) vyvinutého Hondou.

Ďalším prínosom pre minimalizáciu rizika vzniku dopravnej zápchy a zníženia spotreby paliva môže byť zapojenie palubných terminálov do systému cloud serverov, ktoré synchronizujú spôsob jazdy s vozidlami idúcimi vpredu, a to tak, že vo vhodnej chvíli aktivujú adaptívny tempomat ACC, aby sa zachovala konštantná vzdialenosť medzi vozidlami s najvhodnejším časovým odstupom.

Aby mohla Honda uviesť túto technológiu do života, začala v týchto dňoch jej testovanie na verejných komunikáciách v Taliansku a Indonézii. Cieľom skúšok bude overiť účinnosť technológie pri minimalizácii dopravných zápch.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.