Honda s FCX Clarity pre čistú budúcnosť

Pondelok, 16 máj 2011

Japonská automobilka Honda sa môže pochváliť, že ako prvá na svete vyrobila automobil poháňaný vodíkovými palivovými článkami. Model FCX Clarity, z ktorej výfukového systému vychádza len voda a ktorá sa začala vyrábať v polovici roku 2008, sa rozhodla postaviť v japonskej prefektúre Saitama vodíkovú solárnu stanicu.

Honda Solárna stanica
Honda FCX Clarity využíva na výrobu elektrickej energie chemickú reakciu medzi vodíkom a kyslíkom. Vďaka elektrickej zásuvke poslúži aj ako mobilný elektrický generátor.

Honda oznámila svoj plán vybudovať stanicu v priestoroch prefektúry Saitama solárnu vodíkovú stanicu. Okrem toho sa Honda chystá predstaviť do konca marca 2012 model FCX Clarity s palivovými článkami, ktorý bude vybavený elektrickou zásuvkou. Iniciatíva Hondy je súčasťou programu testovania elektromobilov, ktorý zahŕňa novú generáciu produktov Honda pre osobnú mobilitu.

V rámci rozvoja tejto iniciatívy vybaví Honda svoj model FCX Clarity s palivovými článkami elektrickou zásuvkou, takže vozidlo bude môcť fungovať aj ako desaťkilowattový alebo i výkonnejší mobilný zdroj elektrickej energie. Tento výkon zodpovedá spotrebe dvoch domácností. Vzhľadom k tomu, že automobil FCX Clarity využíva na výrobu elektrickej energie chemickú reakciu medzi vodíkom a kyslíkom, poslúži vďaka novej elektrickej zásuvke aj ako mobilný elektrický generátor s nulovými emisiami.

V snahe o náhradu fosílnych palív, znižovanie emisií a v boji proti globálnym klimatickým zmenám stojí spoločnosť Honda na čelnej pozícii vo vývoji palivových článkov, ktoré predstavujú čistý zdroj energie. Automobil FCX Clarity poháňaný elektrinou z palivových článkov, ktorý pri svojej prevádzke neprodukuje žiadne emisie CO2, predstavuje súčasť budúcej "vodíkovej" spoločnosti. Od júla 2008 ponúka Honda tieto vozidlá na prenájom v USA, od jesene toho istého roku sú dostupné aj v Japonsku.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.