Honda sa zapojí do formuly 1

Utorok, 21 máj 2013

Honda sa vracia do formuly 1 - bude dodávateľom motorov pre monoposty britskej stajne McLaren. Stane sa tak už o necelé dva roku, od sezóny 2015.

Honda 1989 Brasil GP
Monopost Honda na VC Brazílie v roku 1989. Teraz bude Honda tvoriť tím s McLarenom.

Honda bude zodpovedať za vývoj, výrobu a dodávku pohonnej jednotky – motora a systému pre rekuperáciu. Pôjde o nový 1,6litrový preplňovaný motor V6 s priamym vstrekovaním paliva vybavený systémami rekuperácie kinetickej energie. McLaren tak bude mať na starosti vývoj a výrobu podvozku a aj vedenie nového tímu McLaren Honda.

Hlavným dôvodom rozhodnutia spoločnosti Honda vrátiť sa do formuly 1 je možnosť ďalej vyvíjať technológie pohonných jednotiek v náročnom prostredí automobilových pretekov.

Honda sa vždy intenzívne snažila zvyšovať účinnosť spaľovacích motorov a v posledných rokoch vyvíja nové technológie pre hospodárenie s energiou, ako sú napríklad hybridné systémy. Účasť v pretekoch F1 na základe týchto nových pravidiel posunie technologický rozvoj v oboch spomínaných oblastiach viac dopredu.

Takanobu Ito, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Motor takto zdôvodnil vstup spoločnosti do seriálu F1:"Honda má dlhú históriu účasti v sériách najprestížnejších automobilových pretekov sveta, ktorá inšpiruje našich pracovníkov a umožňuje ďalší rozvoj našich technológií. Nové pravidlá pretekov F1, ktoré sa značnou mierou sústredia na ochranu životného prostredia, sa stali podnetom pre ešte intenzívnejšiu prácu na zdokonalení našich vlastných moderných technológií a sú hlavným dôvodom našej účasti v súťaži F1."

Honda 1989 Brasil GP Honda - 1989 GP Australia Honda - 1990 Ayrton Sena
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.