Honda Super Cub: Je nás sto miliónov

Sobota, 21 október 2017

Honda sa môže pochváliť 100 miliónmi vyrobených motocyklov série Super Cub. Oznámil to prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Takahiro Hačigo v závode Kumamoto v Japonsku, kde sa motocykle Super Cub vyrábajú.

1 Honda Super Cub C110 z r. 2012
Honda Super Cub C110 z roku 2012, malý, výkonný, moderný a praktický motocykel

Sériová výroba prvej generácie motocykla Super Cub C100 sa začala v auguste 1958 v závode Yamato, severne od Tokia a hneď sa začal výborne predávať. Za predajným úspechom stálo hneď niekoľko faktorov: životnosť a účinnosť vysokovýkonného štvortaktného motora s objemom 50 cm3, unikátny dizajn na báze nízkopodlažného chrbticového rámu, odstredivá spojka, ktorá nevyžadovala ovládanie pomocou ručnej páčky a tiež veľký ochranný štít na nohy.

Motocykel sa neskôr dočkal viacerých vylepšení, základná koncepcia sa od prvej generácie Super Cub nezmenila a jeho unikátny štýl sa tak dostal aj do súčasných modelov. Tento dizajn nadobudol až také kultové postavenie, že v roku 2014 sa Super Cub stal prvým motocyklom, ktorý v Japonsku zaregistrovali ako trojrozmernú ochrannú známku.

Motocykle Super Cub podľa prezidenta a výkonného riaditeľa Hondy Takahiro Hačigoa stelesňujú odhodlanie spoločnosti Honda prinášať ľuďom potešenie a obohacovať ich život a zákazník pre Hondu je vždy na prvom mieste. Vďaka tomu sa séria Super Cub teší dlhoročnému uznaniu zákazníkov na celom svete a jej celková svetová produkcia dosiahla 100 miliónov kusov.

2 Honda Super Cub C50 z r. 1966
Super Cub C50 z r. 1966. Zaujímavosťou sú chrániče nôh od svetla po stúpačky.

Super Cub je typ motocykla, ktorý je ťažké klasifikovať do niektorých z kategórií. Zárodok tejto kategórie bol v myšlienke nového motocykla s objemom 50 centimetrov kubických a so štvortaktným motorom. Tá sa datuje do roku 1956, kedy Soichiro Honda a Takeo Fujisawa boli v Nemecku svedkami popularity mopedov a ľahkých motocyklov. Super Cub-y sú nepretržitej výrobe Hondy od roku 1958 ako varianty C100, C50, C70, C90, C100EX a C70, ako malé, výkonné, praktické a pohodlné dopravné prostriedky.

Veľmi obľúbené sú v USA, kde vznikla aj reklamná kampaň s názvom "Stretnete sa s najkrajšími ľuďmi na Honde". V Amerike bol Super Cub porovnávaný s Fordom T, VW Beetle zvaným Chrobák a Jeepom Wiilysom ako ikonami priemyslu a dopravy 20. storočia.

V súčasnosti spoločnosť Honda vyrába sériu motocyklov Super Cub v 16 výrobných závodoch v 15 krajinách sveta. Predávajú sa vo viac ako 160 krajinách.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.