Honda Super Cub: Je nás sto miliónov

Sobota, 21 október 2017

Honda sa môže pochváliť 100 miliónmi vyrobených motocyklov série Super Cub. Oznámil to prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Takahiro Hačigo v závode Kumamoto v Japonsku, kde sa motocykle Super Cub vyrábajú.

1 Honda Super Cub C110 z r. 2012
Honda Super Cub C110 z roku 2012, malý, výkonný, moderný a praktický motocykel

Sériová výroba prvej generácie motocykla Super Cub C100 sa začala v auguste 1958 v závode Yamato, severne od Tokia a hneď sa začal výborne predávať. Za predajným úspechom stálo hneď niekoľko faktorov: životnosť a účinnosť vysokovýkonného štvortaktného motora s objemom 50 cm3, unikátny dizajn na báze nízkopodlažného chrbticového rámu, odstredivá spojka, ktorá nevyžadovala ovládanie pomocou ručnej páčky a tiež veľký ochranný štít na nohy.

Motocykel sa neskôr dočkal viacerých vylepšení, základná koncepcia sa od prvej generácie Super Cub nezmenila a jeho unikátny štýl sa tak dostal aj do súčasných modelov. Tento dizajn nadobudol až také kultové postavenie, že v roku 2014 sa Super Cub stal prvým motocyklom, ktorý v Japonsku zaregistrovali ako trojrozmernú ochrannú známku.

Motocykle Super Cub podľa prezidenta a výkonného riaditeľa Hondy Takahiro Hačigoa stelesňujú odhodlanie spoločnosti Honda prinášať ľuďom potešenie a obohacovať ich život a zákazník pre Hondu je vždy na prvom mieste. Vďaka tomu sa séria Super Cub teší dlhoročnému uznaniu zákazníkov na celom svete a jej celková svetová produkcia dosiahla 100 miliónov kusov.

2 Honda Super Cub C50 z r. 1966
Super Cub C50 z r. 1966. Zaujímavosťou sú chrániče nôh od svetla po stúpačky.

Super Cub je typ motocykla, ktorý je ťažké klasifikovať do niektorých z kategórií. Zárodok tejto kategórie bol v myšlienke nového motocykla s objemom 50 centimetrov kubických a so štvortaktným motorom. Tá sa datuje do roku 1956, kedy Soichiro Honda a Takeo Fujisawa boli v Nemecku svedkami popularity mopedov a ľahkých motocyklov. Super Cub-y sú nepretržitej výrobe Hondy od roku 1958 ako varianty C100, C50, C70, C90, C100EX a C70, ako malé, výkonné, praktické a pohodlné dopravné prostriedky.

Veľmi obľúbené sú v USA, kde vznikla aj reklamná kampaň s názvom "Stretnete sa s najkrajšími ľuďmi na Honde". V Amerike bol Super Cub porovnávaný s Fordom T, VW Beetle zvaným Chrobák a Jeepom Wiilysom ako ikonami priemyslu a dopravy 20. storočia.

V súčasnosti spoločnosť Honda vyrába sériu motocyklov Super Cub v 16 výrobných závodoch v 15 krajinách sveta. Predávajú sa vo viac ako 160 krajinách.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.