Honda vyvinula prístroj pre chôdzu

Nedeľa, 01 jún 2008

Honda Motor predstavila experimentálny model pomocného prístroja pre chôdzu, ktorý by umožnil chodiť starším ľuďom a ľuďom s oslabenými svalmi na nohách.

Honda prístroj pre chôdzu

Prístroj predviedli na Medzinárodnom veľtrhu bezbariérových prístrojov a rehabilitačných pomôcok pre starších a zdravotne postihnutých ľudí koncom apríla v meste Osaka. Honda začala výskum pomocného prístroja pre chôdzu v roku 1999. Cieľom bolo poskytnúť viacerým ľuďom radosť z pohybu. V súčasnosti je výskum v štádiu realizovateľnosti.

Honda prístroj pre chôdzu

Prístroj predviedli na Medzinárodnom veľtrhu bezbariérových prístrojov a rehabilitačných pomôcok pre starších a zdravotne postihnutých ľudí koncom apríla v meste Osaka. Honda začala výskum pomocného prístroja pre chôdzu v roku 1999. Cieľom bolo poskytnúť viacerým ľuďom radosť z pohybu. V súčasnosti je výskum v štádiu realizovateľnosti.

Technológia podpory ovládania pohybu je unikátna inovácia, ktorú Honda získala súhrnom štúdií o ľudskom pohybe podobne, ako prebiehal aj výskum a vývoj technológií zdokonaleného humanoidného robota ASIMO. Aplikovaním technológie podpory ovládania pohybu, založenej na informácii získanej z bedrových senzorov, motory poskytujú optimálnu podporu založenú na príkazoch z ovládača CPU. S touto pomocou budú kroky užívateľa tohto prístroja predĺžené v porovnaní s krokmi bez použitia prístroja, čím sa dosiahne uľahčenie chôdze.

Kompaktný dizajn prístroja vytvára plochý bezuhlíkový motor. Je jednoduchý, navlieka sa ako opasok okolo bokov a stehien. Je navrhnutý pre tri rôzne veľkosti. Jeho celková hmotnosť je približne 2,8 kg, batéria je lítium-iónová 22,2V-1Ah a na jedno nabitie vydrží pri chôdzi 4,5 km/h až dve hodiny. Záujemcovia mali možnosť vyskúšať si prístroj priamo na veľtrhu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.