Honda vyvinula prístroj pre chôdzu

Nedeľa, 01 jún 2008

Honda Motor predstavila experimentálny model pomocného prístroja pre chôdzu, ktorý by umožnil chodiť starším ľuďom a ľuďom s oslabenými svalmi na nohách.

Honda prístroj pre chôdzu

Prístroj predviedli na Medzinárodnom veľtrhu bezbariérových prístrojov a rehabilitačných pomôcok pre starších a zdravotne postihnutých ľudí koncom apríla v meste Osaka. Honda začala výskum pomocného prístroja pre chôdzu v roku 1999. Cieľom bolo poskytnúť viacerým ľuďom radosť z pohybu. V súčasnosti je výskum v štádiu realizovateľnosti.

Honda prístroj pre chôdzu

Prístroj predviedli na Medzinárodnom veľtrhu bezbariérových prístrojov a rehabilitačných pomôcok pre starších a zdravotne postihnutých ľudí koncom apríla v meste Osaka. Honda začala výskum pomocného prístroja pre chôdzu v roku 1999. Cieľom bolo poskytnúť viacerým ľuďom radosť z pohybu. V súčasnosti je výskum v štádiu realizovateľnosti.

Technológia podpory ovládania pohybu je unikátna inovácia, ktorú Honda získala súhrnom štúdií o ľudskom pohybe podobne, ako prebiehal aj výskum a vývoj technológií zdokonaleného humanoidného robota ASIMO. Aplikovaním technológie podpory ovládania pohybu, založenej na informácii získanej z bedrových senzorov, motory poskytujú optimálnu podporu založenú na príkazoch z ovládača CPU. S touto pomocou budú kroky užívateľa tohto prístroja predĺžené v porovnaní s krokmi bez použitia prístroja, čím sa dosiahne uľahčenie chôdze.

Kompaktný dizajn prístroja vytvára plochý bezuhlíkový motor. Je jednoduchý, navlieka sa ako opasok okolo bokov a stehien. Je navrhnutý pre tri rôzne veľkosti. Jeho celková hmotnosť je približne 2,8 kg, batéria je lítium-iónová 22,2V-1Ah a na jedno nabitie vydrží pri chôdzi 4,5 km/h až dve hodiny. Záujemcovia mali možnosť vyskúšať si prístroj priamo na veľtrhu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.