HondaJet: najmodernejšie ľahké prúdové lietadlo

Pondelok, 19 november 2012

Okrem automobilov a motocyklov vyrába Honda, jej americká divízia Honda Aircraft Company, aj lietadlá. V uplynulých dňoch spoločnosť začala vyrábať lietadla HondaJet , najmodernejšie ľahké prúdové lietadlo na svete. Prezentácia sa konala v Orlande v štáte Florida a spoločnosť tu pripomenula hlavné míľniky testov nového stroja.

Honda Jet
HondaJet označuje výrobca za najpokročilejšie ľahké prúdové lietadlo na svete

Montážna linka na výrobu stroja HondaJet je už pripravená, hlavné komponenty stroja vrátane trupu a krídiel sú vyrobené a tak sa mohla začať montáž lietadla pre prvého zákazníka.

HondaJet je najpokročilejším ľahkým prúdovým lietadlom na svete. Vo svojej triede ponúka bezkonkurenčný výkon, komfort, kvalitu a ekonomiku prevádzky. Vo svojej triede je najrýchlejšie, má najvyšší dostup, je najtichšie a má najnižšiu spotrebu. HondaJet disponuje celým radom technických inovácií a konštrukčných riešení, vrátane unikátneho umiestnenia motorov nad rovinou krídiel, čo dramaticky zlepšuje letové výkony a znižuje spotrebu paliva, pretože vďaka tomuto riešeniu sa významne znižuje aerodynamický odpor.

Umiestnenie motorov nad rovinou krídiel znižuje tiež hlučnosť v kabíne, minimalizuje zvuk počuteľný na zemi a umožnilo vytvorenie najpriestrannejšej kabíny v danej triede, najväčší priestor pre batožinu a plnohodnotné toalety v zadnej časti.

Stroj HondaJet poháňajú dva úsporné prúdové motory GE Honda HF120 a je vybavený najmodernejšou elektronickou pilotnou kabínou medzi všetkými ľahkými prúdovými lietadlami. Konštruktéri značky Honda pre tento stroj upravili plne elektronický avionický systém Garmin® G3000 novej generácie, ktorý je tvorený tromi 14palcovými širokouhlými displejmi a zdvojeným ovládaním prostredníctvom dotykových obrazoviek.

Honda Jet Honda Jet INteriér Honda Jet Cockpit Honda Jet Štart výroby
Autor: jgold-honda
Komentáre
vyzerá, že to bude veľmi kvalitné lietadlo, takže sa ja na čo tešiť :)
Pridal v nedeľu 06 januára 2013 o 19:51
Prosim cenova ponuka
Pridal lukacs karoly v stredu 13 septembra 2017 o 20:17
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.