HondaJet: najmodernejšie ľahké prúdové lietadlo

Pondelok, 19 november 2012

Okrem automobilov a motocyklov vyrába Honda, jej americká divízia Honda Aircraft Company, aj lietadlá. V uplynulých dňoch spoločnosť začala vyrábať lietadla HondaJet , najmodernejšie ľahké prúdové lietadlo na svete. Prezentácia sa konala v Orlande v štáte Florida a spoločnosť tu pripomenula hlavné míľniky testov nového stroja.

Honda Jet
HondaJet označuje výrobca za najpokročilejšie ľahké prúdové lietadlo na svete

Montážna linka na výrobu stroja HondaJet je už pripravená, hlavné komponenty stroja vrátane trupu a krídiel sú vyrobené a tak sa mohla začať montáž lietadla pre prvého zákazníka.

HondaJet je najpokročilejším ľahkým prúdovým lietadlom na svete. Vo svojej triede ponúka bezkonkurenčný výkon, komfort, kvalitu a ekonomiku prevádzky. Vo svojej triede je najrýchlejšie, má najvyšší dostup, je najtichšie a má najnižšiu spotrebu. HondaJet disponuje celým radom technických inovácií a konštrukčných riešení, vrátane unikátneho umiestnenia motorov nad rovinou krídiel, čo dramaticky zlepšuje letové výkony a znižuje spotrebu paliva, pretože vďaka tomuto riešeniu sa významne znižuje aerodynamický odpor.

Umiestnenie motorov nad rovinou krídiel znižuje tiež hlučnosť v kabíne, minimalizuje zvuk počuteľný na zemi a umožnilo vytvorenie najpriestrannejšej kabíny v danej triede, najväčší priestor pre batožinu a plnohodnotné toalety v zadnej časti.

Stroj HondaJet poháňajú dva úsporné prúdové motory GE Honda HF120 a je vybavený najmodernejšou elektronickou pilotnou kabínou medzi všetkými ľahkými prúdovými lietadlami. Konštruktéri značky Honda pre tento stroj upravili plne elektronický avionický systém Garmin® G3000 novej generácie, ktorý je tvorený tromi 14palcovými širokouhlými displejmi a zdvojeným ovládaním prostredníctvom dotykových obrazoviek.

Honda Jet Honda Jet INteriér Honda Jet Cockpit Honda Jet Štart výroby
Autor: jgold-honda
Komentáre
vyzerá, že to bude veľmi kvalitné lietadlo, takže sa ja na čo tešiť :)
Pridal v nedeľu 06 januára 2013 o 19:51
Prosim cenova ponuka
Pridal lukacs karoly v stredu 13 septembra 2017 o 20:17
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.