Hondou Civic Type R zaútočí na rekordy

Štvrtok, 01 marec 2018

Honda bude s modelom Civic Type R útočiť na traťové rekordy áut s pohonom predných kolies na viacerých ikonických európskych pretekárskych okruhoch. Inšpiroval ju úspešný pokus Hondy na Severnej slučke Nürburgringu v roku 2017. Za volant Hondy Civic Type R si sadne bývalý majster sveta formuly 1 Jenson Button a tím jazdcov Hondy zo seriálu WTCR.

Honda Civic Type R
Honda CivicType R zabojuje o rekordy na najznámejších európskych okruhoch

Honda chce takto posilniť status svojho oceňovaného modelu Civic Type R využitím tímu pretekárskych hviezd na stanovenie nových rekordov ikonických európskych okruhov . Výzvu prijal bývalý majster sveta formuly 1 a súčasný jazdec NSX Super GT Brit Jenson Button. K nemu sa pridajú jazdci WTCR Portugalčan Tiago Monteiro, Argentínčan Esteban Guerrieri a hviezda NSX Super GT, Belgičan Bertrand Baguette.

Pri podobnej výzve sa predchádzajúcemu modelu Civic Type R v roku 2016 podarilo dosiahnuť nové rekordy okruhov Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring. Medzi jazdcami boli pretekári zo seriálu šampionátov British Touring Car Championship (WTCR). V tomto roku bude chcieť Honda prekonať časy dosiahnuté v roku 2016 v Silverstone (UK), Spa-Francorchamps (Belgicko) a Estorile (Portugalsko), pokusy o prekonanie rekordov na ďalších okruhoch oznámi Honda neskôr.

Novú Hondu Civic Type R poháňa 2,0-litrový motor VTEC Turbo, s výkonom 320 koní pri 6500 ot/min a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm od 2500 do 4500 otáčok. Maximálna rýchlosť je 272 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 5,7 sekundy. V apríli 2017 sa sériový prototyp stal doteraz najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom s predným náhonom, ktorý na Nürburgringu dosiahol čas 7 minút a 43,8 sekúnd.

Honda Civic Type R pre Time Attack sa predstaví na autosalóne v Ženeve.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.