Hondou Civic Type R zaútočí na rekordy

Štvrtok, 01 marec 2018

Honda bude s modelom Civic Type R útočiť na traťové rekordy áut s pohonom predných kolies na viacerých ikonických európskych pretekárskych okruhoch. Inšpiroval ju úspešný pokus Hondy na Severnej slučke Nürburgringu v roku 2017. Za volant Hondy Civic Type R si sadne bývalý majster sveta formuly 1 Jenson Button a tím jazdcov Hondy zo seriálu WTCR.

Honda Civic Type R
Honda CivicType R zabojuje o rekordy na najznámejších európskych okruhoch

Honda chce takto posilniť status svojho oceňovaného modelu Civic Type R využitím tímu pretekárskych hviezd na stanovenie nových rekordov ikonických európskych okruhov . Výzvu prijal bývalý majster sveta formuly 1 a súčasný jazdec NSX Super GT Brit Jenson Button. K nemu sa pridajú jazdci WTCR Portugalčan Tiago Monteiro, Argentínčan Esteban Guerrieri a hviezda NSX Super GT, Belgičan Bertrand Baguette.

Pri podobnej výzve sa predchádzajúcemu modelu Civic Type R v roku 2016 podarilo dosiahnuť nové rekordy okruhov Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring. Medzi jazdcami boli pretekári zo seriálu šampionátov British Touring Car Championship (WTCR). V tomto roku bude chcieť Honda prekonať časy dosiahnuté v roku 2016 v Silverstone (UK), Spa-Francorchamps (Belgicko) a Estorile (Portugalsko), pokusy o prekonanie rekordov na ďalších okruhoch oznámi Honda neskôr.

Novú Hondu Civic Type R poháňa 2,0-litrový motor VTEC Turbo, s výkonom 320 koní pri 6500 ot/min a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm od 2500 do 4500 otáčok. Maximálna rýchlosť je 272 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 5,7 sekundy. V apríli 2017 sa sériový prototyp stal doteraz najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom s predným náhonom, ktorý na Nürburgringu dosiahol čas 7 minút a 43,8 sekúnd.

Honda Civic Type R pre Time Attack sa predstaví na autosalóne v Ženeve.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."