Hurá na Agrokomplex

Pondelok, 20 august 2012

Titulok k článku je pravdivý, resp. taký býval ešte v nedávnej minulosti. Za bývalého režimu určite, pretože poľnohospodárska výstava Agrokomplex v Nitre bola niečo ako pútnické miesto, kde sa stretávalo prakticky celé Slovensko, a nie iba poľnohospodárske.

Obytny automobil
Všehochuť Agrokomplexu dotvárajú obytné automobily a prívesy rôznych veľkostí

Agrokomplex bol niečo ako celoslovenské hody, ale aj dožinkové slávnosti, keďže sa konal v čase, keď sa u nás práve končila žatva. Na Agrokomplexe sa jedlo, pilo, ochutnávalo, maškrtilo, pravdaže aj okukávali nejaké tie výstavné exempláre. Predovšetkým tu bolo veselo a národ odchádzal z Nitry s plným žalúdkom, s množstvom najlepších dojmov, s úsmevom na tvári a spokojný na duši.

Tak to bolo každý rok a národ zasa netrpezlivo čakal celý rok, kedy sa znovu otvoria brány nitrianskeho výstaviska. Aj teraz je koniec augusta každoročne vyhradený v Nitre poľnohospodárskej a potravinárskej výstave Agrokomplex, pravdaže, s prívlastkom medzinárodná.

V tomto roku sa píše už jej 39. ročník. Prvých návštevníkov prijme výstavný areál vo štvrtok 23. augusta a za poslednými sa brány výstaviska zavrú v nedeľu 26. augusta. Čosi sa v Nitre, resp. na Agrokomplexe predsa zmenilo. Na výstavu chodí menej návštevníkov, trvá kratšie, iné je zloženie vystavovateľov a aj keď sa organizátor výstavy snaží čo mu sily stačia, cítiť vo vzduchu, že všade je málo peňazí a všetko je stále drahšie.

Napriek tomu je Nitra aj teraz pripravená na svoj predjesenný poľnohospodársky veľtrh. Záštitu nad výstavou, tradične, má minister pôdohospodárstva (a rozvoja vidieka Slovenskej republiky), opäť nový - Ľubomír Jahnátek. Pod záštitou či bez nej, návštevníci si počas štyroch dní môžu prezrieť exponáty od záhradnej techniky až po ťažkú poľnohospodársku techniku, malotraktory, normálne i obrovité traktory, kombajny, nákladné autá i kamióny a ďalšiu techniku, ale aj poľnohospodárske plodiny a produkty zo záhrad a polí.

Svoje miesto na Agrokomplexe má aj dopravná technika – malé úžitkové automobily, väčšie i veľké nákladné autá, prívesné vozíky, ale aj obrovité prepravné kolosy. Tiež servisná a garážová technika, príslušenstvo a doplnky. Jednoducho – v Nitre na Agrokomplexe sa bude aj tento rok na čo pozerať.

Obytny automobil Iveco Stralis Avia
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.