Hurá na Agrokomplex

Pondelok, 20 august 2012

Titulok k článku je pravdivý, resp. taký býval ešte v nedávnej minulosti. Za bývalého režimu určite, pretože poľnohospodárska výstava Agrokomplex v Nitre bola niečo ako pútnické miesto, kde sa stretávalo prakticky celé Slovensko, a nie iba poľnohospodárske.

Obytny automobil
Všehochuť Agrokomplexu dotvárajú obytné automobily a prívesy rôznych veľkostí

Agrokomplex bol niečo ako celoslovenské hody, ale aj dožinkové slávnosti, keďže sa konal v čase, keď sa u nás práve končila žatva. Na Agrokomplexe sa jedlo, pilo, ochutnávalo, maškrtilo, pravdaže aj okukávali nejaké tie výstavné exempláre. Predovšetkým tu bolo veselo a národ odchádzal z Nitry s plným žalúdkom, s množstvom najlepších dojmov, s úsmevom na tvári a spokojný na duši.

Tak to bolo každý rok a národ zasa netrpezlivo čakal celý rok, kedy sa znovu otvoria brány nitrianskeho výstaviska. Aj teraz je koniec augusta každoročne vyhradený v Nitre poľnohospodárskej a potravinárskej výstave Agrokomplex, pravdaže, s prívlastkom medzinárodná.

V tomto roku sa píše už jej 39. ročník. Prvých návštevníkov prijme výstavný areál vo štvrtok 23. augusta a za poslednými sa brány výstaviska zavrú v nedeľu 26. augusta. Čosi sa v Nitre, resp. na Agrokomplexe predsa zmenilo. Na výstavu chodí menej návštevníkov, trvá kratšie, iné je zloženie vystavovateľov a aj keď sa organizátor výstavy snaží čo mu sily stačia, cítiť vo vzduchu, že všade je málo peňazí a všetko je stále drahšie.

Napriek tomu je Nitra aj teraz pripravená na svoj predjesenný poľnohospodársky veľtrh. Záštitu nad výstavou, tradične, má minister pôdohospodárstva (a rozvoja vidieka Slovenskej republiky), opäť nový - Ľubomír Jahnátek. Pod záštitou či bez nej, návštevníci si počas štyroch dní môžu prezrieť exponáty od záhradnej techniky až po ťažkú poľnohospodársku techniku, malotraktory, normálne i obrovité traktory, kombajny, nákladné autá i kamióny a ďalšiu techniku, ale aj poľnohospodárske plodiny a produkty zo záhrad a polí.

Svoje miesto na Agrokomplexe má aj dopravná technika – malé úžitkové automobily, väčšie i veľké nákladné autá, prívesné vozíky, ale aj obrovité prepravné kolosy. Tiež servisná a garážová technika, príslušenstvo a doplnky. Jednoducho – v Nitre na Agrokomplexe sa bude aj tento rok na čo pozerať.

Obytny automobil Iveco Stralis Avia
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.