Hyundai ako významný svetový hráč

Utorok, 06 október 2015

Spoločnosť Hyundai je významným svetovým hráčom v oblasti automobilovej výroby. Má na celom svete osem výrobných závodov a sedem dizajnových a technických centier. Hyundai vyrába automobily s výrazným dizajnom a vysokou kvalitou. Aj to bol dôvod, prečo kórejská značka v rebríčku najlepších značiek stúpa stále vyššie.

Hyundai Vision Gran Turismo
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo je koncept predstavený na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte. Propaguje značku i jej športovú divíziu N. Reálnym športovým modelom divízie je i20 WRC, ktorý reprezentuje značku v seriáli majstrovstiev sveta.

Hyundai Motor je podľa výsledkov publikovaných agentúrou Interbrand najhodnotnejšou kórejskou automobilovou značkou a siedmym najväčším automobilovým výrobcom na svete z hľadiska hodnoty značky. Zároveň je 39. najvýznamnejšou značkou na svete.

S nárastom hodnoty o 8,5 % oproti predchádzajúcemu roku na terajších 11,3 miliardy amerických dolárov je spoločnosť Hyundai významným svetovým hráčom v oblasti automobilového priemyslu. Za uplynulých 10 rokov hodnota Hyundai Motor vzrástla o vyše 7 miliárd dolárov a v rebríčku najväčších značiek sveta poskočila o 36 miest.

S takmer stotisíc zamestnancami na celom svete pokračuje v rozširovaní svojho modelového programu. Hyundai vyrába automobily s výrazným dizajnom a vysokou kvalitou a jeho nové modely reflektujú orientáciu značky na Modern Premium a modely Hyundai vyšších tried mieria do kategórie prémiových automobilov.

Kórejská značka sa usiluje zároveň posilniť svoju rolu v oblasti ekologického pohonu spustením výroby prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík – Hyundai ix35 Fuel Cell.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.