Hyundai N: športová značka kórejského výrobcu

Nedeľa, 22 december 2013

Bude mať Hyundai novú značku orientovanú na športové autá? Samotná automobilka z kórejského polostrova naznačuje, že sa tak stane už onedlho. Má sa menovať "N" a zatiaľ jej prvým produktom je špeciál pre automobilové súťaže i20 WRC. Ďalšími by mali byť športové modely ako bežné cestovné automobily.

Hyundai N
Hyundai po vstupne do seriálu majstrovstiev sveta rallye plánuje aj výrobu športových áut na bežné cesty. Prvý model s logom Hyundai N sa možno predstaví na jar v Ženeve.

Nie je tomu tak dávno, čo Hyundai začal ponúkať v USA luxusnejšie a výkonnejšie modely s pohonom zadných kolies. Jedným z nich je napríklad model Genesis. Začalo sa preto uvažovať, či pre Ameriku nechystá Hyundai podľa vzoru japonských značiek, napríklad Toyoty či Hondy odnož podobne luxusne zameranej značky. Teraz to však vyzerá tak, že kórejský výrobca má namierené na športovo orientovanú značku a prvým produktom bude Hyundai N.

Je tajomstvom, čo za označením Hyundai N by mohlo byť niečo obdobné, ako produkujú divízie ako Mercedes AMG alebo Nissan Infiniti či Nismo. Pripravovaný nový model vznikajúcej značky by mal mať domovskú krajinu pravdepodobne Nemecko, kde má Hyundai svoje hlavné európske dizajnérske a vývojové centrum. Možno práve v Alzenau pri Frankfurte, kde vznikal aj rallye špeciál i20 WRC, s ktorým Hyundai už v polovici januára budúceho roku vyráža do seriálu WRC.

Možno práve civilnejšia verzia tohto ostrého športového modelu bude prvým produktom športovej značky kórejského výrobcu. Práve tento model s logom N by mohol Hyundai predstaviť už na budúcoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Hovorí sa však aj o modeli Veloster, ktorý by sa zhostil premiérového modelu s N.

Každopádne múdrejší budeme po tom, keď Hyundai zverejní bližšie informácie o svojich zámeroch v tejto oblasti. K tomu by mohlo dôjsť ešte pred ženevským autosalónom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.